תסלחו לי שאיני יכול לכתוב הופס היום. כי אני חושש לגורלנו בגלל טראמפ, ועכשיו זה מכה בבית / מנחם לס

הייתי אמור לכתוב היום על ה-X-FACTOR של הקבוצות בדיון של אתמול.

אבל אינני יכול.

אני יותר מדי מודאג, מזועזע, ואפילו מעט מבולבל.

אני גר בארה"ב, המדינה ש-SUPPOSEDLY היא העשירה והחזקה בעולם, המתקדמת ביותר, עם שרותי הרפואה המודרניים והטכנולוגיים ביותר בנמצא.

בגלל טראמפ הפכנו לאומה ירודה, פגומה, וחולה והמצב נעשה גרוע מיום ליום. אם טראמפ לא ישנה מיד את כל תגובתו למגיפת הקורונה, היא עלולה להתפתח לממדים שייצאו מכל יכולת להשתלט עליהם.

שיאי נדבקים חדשים נשברים יום-יום. ב-37 מדינות גדל משחק החולים החדשים, בכמה מהן (פלורידה, טכסס, אריזונה, ועוד) השיא נדבר זה היום ה-9 ברציפות. מספר הקורבנות מהנגיף הגיע היום ל-141,246, ואם המצב יימשך, והגראף ימשיך בעלייתו לכיוון האנכי, נגיע לרבע מיליון קורבנות בסוף אוגוסט, ולא ייקח הרבה זמן ונגיע לחצי מיליון.

לצערי הקורונה הגיעה קרוב אלינו, הביתה:

כתבתי לכם ששלשום נכדתי טלי בת ה-17 קיבלה תשובה חיובית בבדיקת הקורונה. בבדיקות רפואיות חיובי הוא 'שלילי' – חדשה לא טובה. היא בילתה את השבוע שעבר עם חברה מייקל ואמו בבית הקיץ שלהם על אגם הוצ'יהוקה שעל הרי האפלשים בצפון ג'ורג'יה, לא רחוק מגבול דרום קרולינה. היא לקחה אתה את אחותה שירה בת ה-14. ביום חמישי ה-9 ליולי האם חטפה חום, השתעלויות, ומייקל מיהר אתה לבית חולים מקומי בעיירה קליבלנד (קליבלנד, ג'ורג'יה) , שם היא הוכנסה מיד למחלקת חרום, והיא עדיין שם, חולת קורונהירוס.

(לרוע המזל גם טלי ושירה הודו שלא חבשו מסיכות פנים כי לא חלמו שעל שפת אגם בודד באיזה שהוא חור בהרי האפלשים, רק האמא של מייק, מייקל, והן, יש צורך במסיכה. מי ידע שהאם היתה כבר נושאת הנגיף?)

למזלנו טלי ושירה נסעו לאגם לבדן ופגשו את משפחת מייקל בבית הקיץ שלהם, וטלי מיד נהגה חזרה הביתה לאטלנטה (בערך שעתיים נסיעה). ביום חמישי בערב בתי אפרת ובעלה ג'ייסון לקחו את הבנות מיד למחלקת החרום של בית החולים EMORY היוקרתי, לא רחוק מביתם (והמגדל בו אנחנו גרים). רק לידיעתכם – ישנן כל מיני בדיקות קורונה. בדיקות המציעות תוצאות מידיות ואם תוצאותיהן שגויות – הן בעיקר FALSE NEGATIVE. הווה אומר אחוז מסוים של הבדיקות מראות 'שלילי' כשהאדם כן נושא את הנגיף. הן כמעט לא עושות שגיאות 'FALSE POSITIVE' – מציעות תוצאה 'חיובית' – ז"א התוצאה היא שהאדם נושא את הנגיף בשעה שהוא למעשה 'נקי'.

טלי נמצאה 'חיובית'. הווה אומר היא נדבקה מהנגיף, והיא חייבת להיות בבידוד מחלט בחדרה בבית. אנחנו מדברים איתה כל יום בווטסאפ, וכמו כל בת 17 היא לוקחת הכל בקלות, ולא מרגישה חולה כלל. אפרת, ג'ייסון, ושירה נמצאו 'שליליים'. גם מייקל – שעתה גם אביו הצטרף לבן באגם – נמצא 'שלילי'.

בגלל ה-RELIABILITY (אמינות) של הבדיקה שאינה עולה על r=0.77 (לסטטיסטיקאים שבינכם ברור שאמינות הבחינה היא רק ב-49% גדולה מ-CHANCE (ה-r בריבוע). לכן מומלץ מאד לכל מי שחושש שיש סכוי להידבקות ושעובר את הבדיקה 'המיידית' ונמצא 'שלילי' – לקחת שוב, והפעם את הבדיקות האמינות יותר, שבארה"ב הנאורה תוצאותיה נודעות רק תוך 4-5 ימים 'עד שבוע'. (כולם מתלוננים למה כל בדיקת דם ובדיקות אחרות נותנות תוצאות מיידיות) ג'ייסון ושירה לקחו את הבדיקה המורכבת והאמינה – בודקים ארבעה משתנים בפה, באף, בגרון, ובריאה ע"י שימוש צינורית – בשבת, ה-10/7, ואפרת עדיין לא לקחה אותה בגלל עבודתה. התוצאה של שירה הגיעה כעבור 3 ימים והיא שלילית. ג'ייסון עדיין לא קיבל את תוצאות הבדיקה, 8 ימים אחרי שלקח אותה. הבדיקה נעשתה בבית החולים EMORY באטלנטה, שהוא ללא ספק אחד מעשרת המובילים בארה"ב, ושבוע אחרי שניכנס למחלקת החרום שם לבדיקת קורונה (הבדיקה ניתנת רק לבני האדם עם סיכוי סביר שנדבקו – וחייבים לספק הוכחה לכך!) הוא עדיין מחכה לתוצאות.

זה בארה"ב הנאורה, באחד מבתי החולים הידועים והיוקרתיים ביותר ביבשת. שבעה ימים אחרי בדיקת קורונה עדיין אין תוצאות!!!

בינתיים מייקל צלצל היום. הוא קיבל הבוקר את תוצאות הבדיקה היותר מרכבת ומיומנה שמצאה אותו 'חיובי'. הוא ואביו מיהרו חזרה הביתה, והוא עתה בבידור עם אחות שהוזמנה הביתה, והאבא חזר לקליבלנד (ג'ורג'יה) להיות קרוב לאשתו.

שירה קבלה את תוצאות בדיקתה כבר ביום רביעי (ה-15 ל-7) ותודה לאל היא 'שלילית'. נקווה שגם ג'ייסון 'שלילי', ואפרת אמרה לנו היום שהיא הולכת לבדיקה מחר אפילו שעברו כבר 8 ימים מאז שטלי הגיעה הביתה, ואפרת מרגישה מצוין.

גייל ואני החלטנו שלנו אין בינתיים צורך ללכת לבדיקה כי לא היינו בחברת אף אחד ממשפחת ליפטון (ג'ייסון ליפטון…) יותר משבועיים ואנחנו נמצאים בבידוד כמעט מחלט מלבד לרדת לבריכה ולחדר הכושר שם מספר האנשים מוגבל וה-SOCIAL DISTANCE הוא 10 'רגלים' ולא רק 6, כפי שמומלץ.

בינתיים ארה"ב הולכת מדחי לדחי. מספר החולים החדשים בארה"ב היום הוא שיא חדש של 79,000+ (כי המספר ניתן ב-9 בערב ונותרו שלוש שעות) – שיא יומי אמריקאי תשיעי ברציפות. בכל העולם היו היום כ-210,000 חולים חדשים. ז"א שבארה"ב היו היום שליש חולים חדשים מכל חולי העולם החדשים. בארה"ב מתו היום 2,895 איש ואשה כנראה מהקורונה (המספר אינו רשמי עדיין, אבל אתמול היו 138,700 קורבנות מהקורונה, והיום ה-AP מדווח על 141,256) בעולם כולו 601,500 קורבנות; ז"א שבארה"ב יש כמעט רבע מקורבנות כל העולם!.

כולם – כל אנשי המדע – טוענים יומם ולילה שניתן להשתלט על המגיפה ע"י שלושה דברים:

1)חבישת מסיכת פנים – הצעד החשוב ביותר!

2) שמירת מרחק של שני מטרים לפחות

3) להימנע מהתקהלויות.

טראמפ מסרב בכל תוקף לבקש מהאומה לחבוש מסכות. הוא אפילו אמר ש'המסכות יכולות גם להביא לתוצאות שליליות'.

היום (אני מכניס זאת כי בארץ לא מדווחים על כך!) המושל של ג'ורג'יה קמפ – שפוט של טראמפ – הגיש דף אשמה נגד ראש עיריית אטלנטה קישה לאנס בוטומס על שהיא הטילה חובה על תושבי העיר ומבקריה לחבוש מסיכות פנים. טענתו? "זה לא בסמכותה. במדינה שלי ג'ורג'יה איש לא יוכרח לחבוש מסיכה. זו בחירה אישית".

עוד דבר קרה היום שלא דווח בארץ: הנשיא החליט שכל הדטה (DATA) שמגיעה לבית הלבן מבתי החולים ומבתי הקברות היא "SECRET DOCUMENTS" והוסיף, "ולא ארשה לאיש מחוץ לבית הלבן לגעת בהם". מדובר על כל הדטה שעד אתמול הגיעה ל-C.D.C והוא החליט אתמול שהכול מגיע לבית הלבן ולא ל-CDC – הארגון הלאומי תחת הבית הלבן – שתפקידו להילחם במחלות מדבקות ומגיפות!

השיא הגיע היום אחרי הצהריים: ראש עיריית סאן אנטוניו, רון נירנברג (אחד משלנו?) הודיע ש"בסאן אנטוניו אין מקום יותר במחלקות החרום לחולי קורונה קשים, ואין יותר מקום ב-MORGUES (חדרי מתים) ואנחנו נאלצים לשמר גופות של קורבנות קורונה במשאיות קרור".

הפכנו לרפובליקת בננות, וזו לא בדיחה. זה עצוב, זה מפחיד, וזה מעורר בי פלצות.

אני מנסה לרדת מהנושא ואני לא יכול.

כל מה שהנשיא צריך לעשות זה להודיע לאומה שהקורונה – בניגוד למה שחשבו – "היא מגיפה מסוכנת ביותר שמסוגלת לחסל רבע מיליון אמריקאים עד סוף אוגוסט. הגראף בעלייה שעולה ועולה לכיוון ניצב. אנחנו, העם האמריקאי שהתגבר על הדיפרשיון, ועל פירל הרבור, יכול להתגבר על המגיפה ולהקטין את עוצמתה תוך שבועיים ימים. כל מה שאני, כנשיא של האומה, מבקש מכל אזרח זה 'נא לחבוש מסיכות פנים'. 'נא לשמור מרחק'. 'נא לא להתקהל'. טעיתי. I MADE A MISTAKE. אני מנסה עתה לתקן את השגיאה ולהציל מאות, אלפי, ואולי עשרות אלפי נפשות. אנא עשו זאת עבורכם, עבור משפחותיכם, ועבורי – הנשיא שלכם – שמבקש זאת מכל אזרח אמריקאי וכל מבקר הנמצא בארץ היקרה שלנו!".

אולי עשרות מיליוני המיליטנטים הלבנים, הרדניקים, ולך תדע – ישנם מספיק אמריקאים (לבנים בעיקר) אינטיליגנטים ונאורים , וביניהם בני משפחה וחברים – שרואים, ולא מבינים – את האסון המתחולל לנגד עיניהם, שיבינו שלחבוש מסיכה זה לא 'נשי'. זה לא מוריד מגבריותם, ולא מגדיר אותם כ'דמוקרטים'. זה רק מראה שהם תורמים יד להתגברות על המגיפה.

היום בת אחיו של טראמפ, מרי טראמפ – בראיון 'חי' לטיווי שנשמע אמיתי מהלב – הגדירה אותו כ-PSYCHOLOGICALLY DAMAGED, וכ"האדם המסוכן ביותר בעולם".

הוא ייזכר כמלקה והנגיפה הגדולה ביותר בהסטוריה האמריקאית אם הוא לא יעשה מה שבקשתי.

אם מחר הוא יתעורר, ויגיד לאומה, "טעיתי. בואו נילחם ונמגר את הנגיף המזויין הזה ביחד. בואו נראה לעולם כיצד עושים זאת", הוא עוד עלול להיזכר כנשיא שבדקה ה-90 התעורר, והציל לעם האמריקאי עשרות אלפי קורבנות.

הוא לא יעשה זאת לעולם. כי הוא נרקיסיסט שעוד לא היה כמוהו. מה זה נרקיסיסט?

  1. תחושת חשיבות עצמית גרנדיוזית (הערכה מוגזמת של כישורים והישגים, ציפייה להכרה בעליונות על ידי הסביבה, למרות היעדר הישגים ההולמים ציפיות אלו).
  2. עיסוק מוגזם בפנטזיות על הצלחה בלתי מוגבלת, כוח, "מבריקות", יופי או אהבה אידיאלית.
  3. תחושת מיוחדות וייחודיות המתלווה לתחושת האדם כי רק אנשים ייחודיים או נעלים כמוהו יוכלו להבינו.
  4. דרישת הערצה מוגזמת.
  5. אמונה בזכאות לזכויות יתר ופריבילגיות מיוחדות – ציפייה בלתי ריאלית לטיפול ייחודי או שיתוף פעולה מיידי עם ציפיותיו.
  6. נצלנות המתבטאת בפגיעה בזכויות אחרים כדי לקדם מטרות אישיות.
  7. היעדר אמפתיה: חוסר יכולת או רצון להזדהות עם רגשותיו של אדם אחר.
  8. תחושה עזה של קנאה באחרים לעיתים קרובות או אמונת האדם כי הוא מושא קנאתם של אחרים.
  9. הפגנת גישה או התנהגות יהירה

זה בדיוק טראמפ. זה דורש טיפול פסיכיאטרי-רפואי.

הוא חולה. חייבים לעשות זאת עבורו, באיזו שהיא צורה.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
161 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אשך טמיר המקורי
18/07/2020 6:19:54

תתנחם, אנחנו כאן בישראל בצרה הרבה יותר גדולה עם הביב והכנופייה שלו.
ההתפרקות המהירה ביותר שראיתי של מדינה, בכל התחומים, בגלל בנאדם אחד שלא מוכל לרדת בשקט ונחוש לקחת את כולנו לשאול יחד איתו.
אתם במצב טוב יחסית אלינו, כמה חודשים והאפיזודה הקצרה שלכם עם הפסיכופת נגמרת.

Zivke
Zivke
18/07/2020 9:40:51

אני לא מצביע ביבי, אבל בחיי שקשה לי להבין את הטענות של המתנגדים שלו בהקשר של הקורונה. הרי אם באמת אכפת לו רק מעצמו ומבחינתו שהמדינה תישרף כל עוד הוא בשלטון, היית מצפה שכבר בתחילת הקורונה יעשה את המהלך הכי פופליסטי – יחלק המון כסף מקופת המדינה לאזרחים/עסקים ויגיד לכולם להמשיך בחיים שלהם כרגיל. בינתיים כל ההחלטות שלו במשבר (נכונות או לא) נראות דווקא ההיפך, כאלה שגורמות לעם להתעצבן עליו, כולל במחנה שלו.

אשך טמיר המקורי
18/07/2020 10:09:51
Reply to  Zivke

לא כ"כ מסובך להבין.
ההחלטות שלו נובעות ממניעים פוליטיים ואישיים, ולא לטובת הציבור.
למשל:
– ריכוז כל הכוח וההחלטות בידיו, מתוך כוונה להאדיר את עצמו בציבור ושחס וחלילה לא יגיע קרדיט למתחרים.
– חוסר שקיפות מכוון. הסתרה של דרך קבלת ההחלטות למניעת ביקורת בדיוק כמו זו שלי.
– העדפת אינטרסים פוליטיים והישרדותיים שלו בשיקולים, כמו היכנעות לדתיים, לאמריקאיים, שימוש במצב לתועלתו האישית (הימנעות ממשפט ומהפגנות, הפניית השיח הציבורי ממצבו המשפטי ל"סכנה הקיומית של הקורונה").
– ועכשיו, אחרי הביקורות וההפגנות, זריקת כספים מיותרת ללא אחריות מתוך כוונה לשחד את הציבור כולו (דרך ההתנהלות הרגילה שלו – לשחד מצד אחד, להשיג מנופי לחץ מצד שני), במקום להפנות כספים למקומות ראויים.
.
זה בקצרה

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
18/07/2020 14:04:42

נתניהו\טראמפ רעל מהלך,
נתניהו מגדיר מחדש את מהות היחיד שרוצה למלוך,
חייב ללכת,בלי קשר למפגר שיבוא במקומו.
טראמפ דפוק ,בהחלט מזכיר את הפלולה בנרקסיסטיות שלו,איש מסוכן ובלתי צפו
בקיצר ….. פאק דה פוליטיקאים,

סוסמעץ
סוסמעץ
18/07/2020 12:50:29

בדיוק מה שאמר האשך
==
חוקת ארה"ב והמערכת שלה, חזקים הרבה יותר מכל מי שנבחר
בארץ אנחנו לגמרי תקועים עם כנופיה שהשלטה על כל מערכות המדינה.
==
תהיה חזק דוק. קטן עליכם.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
18/07/2020 6:22:45

מנחם
תשמררו על הכללים ועל עצמכם.
אני מקווה שמשפחתך המורחבת כן מבינים ושמים מסכות.
נסעתי אתמול עם חבר לכנרת ובחזרה, חוף כפר נחום. שנינו עם מסיכות כל הדרך בהלוך ובחזור.
זה לא נוח למרות המזגן באוטו אבל זה הכרח למי שלא רוצה להידבק או להדביק.
מקווה שלא חטפתי כלום מהחברה שירדו לכפר נחום אתמול. על החוף אף אחד לא שם מסכה….

יאיר קורן
יאיר קורן
18/07/2020 6:32:17

מנחם, שיהיה לך ולמשפחה שלך רק בריאות! תודה לך על מה שאתה כותב! אני נכנס יום יום דבר ראשון בבוקר לאתר רק בגלל מה שאתה כותב על מה שמתחולל בארה"ב עם הקורונה, זה מרתק ועצוב. מה שבטוח – אל תפסיק – זה חשוב שאנשים ישמעו את הקול הזה של אזרח אמריקאי מהשורה (ויהודי ורפובליקאי). אני מאחל לכם שתצליחו להעיף את הפסיכופט הזה מכס הנשיאות בנובמבר (ומי ייתן, עוד לפני) כי כאן בישראל יש ציבור רחב שחושבים שהוא לא פחות ממשיח.

NFS
NFS
18/07/2020 10:59:35

ועוד דבר קטן-
לתייג כל ביקורת לגיטימית וכל הפגנה כשמאל פוליטי (ובכך לעקר את הלגיטימיות האזרחית ולהמשיך לשסע את העם לשמאל/ימין בכל נושא אזרחי).

NFS
NFS
18/07/2020 11:00:44
Reply to  NFS

ססעמק, היה מיועד כתשובה ל-1.2

trusttheprocess
trusttheprocess
18/07/2020 6:45:26

בתכלס זה מגיע לנו.
אנחנו אזרחים אמריקאיים שלא הצביעו לקלינטון(למרות שהיא לקחה את המדינה שאני גר בה)
אזרחים כמו מנחם שבחרו בטראמפ ויש הרבה כאלה, לא חשבו לעומק, לא עשו מחקר למי הם מצביעים , הרי כל המידע על טראמפ היה בחוץ.
מנחם, איך הצבעת לפושט רגל סדרתי, לרמאי וגנב(אוניברסיטת טראמפ ועוד) לאיש עסקים שאף בנק אמריקאי לא מוכן לתת לו הלוואה והוא נאלץ לקחת הלוואות מבנקים רוסים וככה פוטין תופס אותו בביצים, למשתמט מוויאטנם שהעז ללכלך על ג'ון מקיין , אני יכול לרשום עוד שני דפים שלמים על האידיוט הזה.

כל מי שהצביע לטראמפ לוקח חלק באשמה של מה שקורה כאן.
הסינים משתלטים על העולם , על אפריקה, על המזרח התיכון ומנצלים ריגול ודיפלומטיה ועוד דברים שטראמפ אפילו לא מוכן לשמוע עליהם בתדרוך הביטחון היומי שלו, את מי מעניין עסקת סחר כזו או אחרת , הסינים עושים לו תרגילים מימין ושמאל והוא לא רואה כלום החמור הזה.

אבל מה שחשוב שבפוקס ניוז דיברו עליו יפה……

ברוך רובין
ברוך רובין
18/07/2020 7:00:47

https://hoops.co.il/?p=81353 טראסט מנחם הצביע לקלינטון , ככל שאני קורא את מנחם יותר אני משתכנע להצביע לטראמפ יותר ויותר, לי כמו לא מעט אנשים נמאס מהפחדה הזולה וההסתה החסרת רסן של התקשורת.

trusttheprocess
trusttheprocess
18/07/2020 7:13:28

זה לא מה שהוא אומר הודעה אחת למעלה.
ממש הפחדה זולה , תנסה להדביק את עצמך בקורונה , תראה איזה כיף זה

אשך טמיר המקורי
18/07/2020 8:17:53

ברוך אתה מקרה אבוד, הבנו כבר והפנמנו. אתה יכול להפסיק את הקמפיין שלך.

לירון
לירון
18/07/2020 8:40:44

ברוך, תקרא את הפסקה של מנחם על נרקסיסטיות, אחר כך תסתכל בראי ותגלה שחלק מהמאפיינים זה אתה. לא פלא שאתה תומך בטראמפ הוא מזכיר לך את עצמך

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
19/07/2020 14:49:12

קדימה ברוך, לך על זה.
אם נמאס לך מתרבות הPC שהביא עלינו טראמפ
אם נמאס לך מההפחדה
אם נמאס לך מההשמצות
אם נמאס לך מהרס הכלכלה
אם נמאס לך מהסכם הסחר
אם נמאס לך מהסכם הגרעין

טראמפ מצוין, ואני בטוח שכל מה שיש לך נגדו הוא בגלל צריכת יתר של מדיה תעמולתנית.
וגם אם אתה לא אוהב את האישיות של הנשיא זה לא אמור ככ לשנות, בפועל אתה טוען כל הזמן שהוא עשה לכלכלה ולמדינה רק טוב.

Jonathan
Editor
18/07/2020 7:11:17

תשמע, אני לא אמריקאי ואם הייתי כנראה הייתי מצביע בעד הדמוקרטים. בארץ אני נמצא במקום מאוד ברור בשמאל.
עם זאת, אני מבין לגמרי איך טראמפ נבחר. אנחנו חיים בדור שלהיות בו ליברלים או שמרנים מתונים אומרים שמול כל השינויים בעולם הם לא יעשו הרבה כי "חשוב לתת לשוק החופשי לעשות את שלו" וכן הלאה. יש הרבה אנשים שזה מפחיד אותם והם רוצים שמישהו יבטיח להם שהוא יעשה משהו… פופוליסטים יודעים להבטיח…. טראמפ ניצח קודם כל רפובליקנים מתונים וגם בבריטניה הברקזיט היה שמרנים פופוליסטים מול השמרנים הממסדיים כמו קמרון ומיי.
כאמור, אני דמוקרט ישראלי, אני גם חושב שכדאי מאוד להיזהר מלהתערב בשווקים (אני בוגר כלכלה בנוסף לכל הצרות) אבל אנשים כמו קלינטון (ואצלנו גנץ) נהיו כל כך זהירים שכל אידיוט יהיר שמבטיח לקחת את העניינים לידיים ולגרום למקסיקנים לבנות חומה ולשלם עליה יכול לנצח אותם.
מצטער אם זו פרשנות משונה. אבל כשאני שומע פוליטיקאים מתונים, זה החיסרון שאני מזהה אצלם ולמה פופוליסטים מנצחים.

ברוך רובין
ברוך רובין
18/07/2020 7:36:16
Reply to  Jonathan

אני לא רואה כל כך הבדל בין הדמוקרטים לרפובליקנים את שניהם מעניין הדולר בלבד, כל פולטיקאי מבטיח המון דברים שהוא אף פעם לא עומד בהם, הורדה במחירי הדיור, ביטחון, לימודים , משרות ללא הגבלה …. טראמפ ביבי קלינטון גנץ כולם אותו זבל, אני בוחר מי שלדעתי יהיה פחות נורא לנו , דרך אגב סנדרס היה פופוליסטי לא פחות מטראמפ וראית לאן הגיע.
.
טראסט אני תכו 82 בשבילי זה מסוכן. לאדם שהוא לא קשיש זה שפעת אני כבר לא מתייחס לזיוף במספר ההרוגים אצל מנחם…

trusttheprocess
trusttheprocess
18/07/2020 7:46:32

ובגלל שאתה בן 82 אתה פחות חשוב?
מה היה קורונה היה הורג ילדים עד גיל 10 אבל כל מי שמעל גיל 40 היה בסדר , אתה חושב שהיו מתנהגים אותו דבר?

אשך טמיר המקורי
18/07/2020 8:20:46
Reply to  Jonathan

קלינטון הייתה רקובה והרבה אנשים פשוט לא רצו להצביע לה.
היא גם מעוררת אנטגוניזם בקטע אישי.
בארה"ב באופן כללי, אין הרבה הבדל בין להצביע לרפובליקנים או דמוקרטים – מנגנוני השליטה בשני הצדדים זהים ומועמדים עצמאיים שמשוחררים מהם מסוננים באופן טבעי.
אבל טראמפ הוא מקרה חריג ודפקט רציני, ולא עוד סתם רפובליקאי במערכת.

אשך טמיר המקורי
18/07/2020 8:22:36

הכשל האקוטי היה בשני הצדדים – אצל הדמוקרטים שהיא נבחרה להתמודד ואצל הרפובליקניים שהוא נבחר להתמודד.

Jonathan
Editor
18/07/2020 8:40:05

זה הכל אותו דבר בכל מקום. כאילו שגנץ שונה מביבי ("לא הוגש נגדי כתב אישום" זה מצב טבעי לרובנו, לא משהו שהופך אותך למועמד ראוי). טראמפ ותומכי הברקזיט מציעים לאנשים תחושה של הגנה מכל הנחשול הזה של גלובליזציה, פלורליזם לאחרים וכן הלאה.
תזכור שטראמפ הביס רפובליקנים (ברמות שונות של ריקבון) בדרך ללנצח אותה. היא הפסידה כי לא היה לה מה להגיד.

אשך טמיר המקורי
18/07/2020 8:47:08
Reply to  Jonathan

יש דימיון, אבל פה יש יותר מקום לשינוי. בארה"ב מנגנוני הצללים חזקים יותר – בכל תחום, קודם כל הפוליטי.
גנץ בהחלט שונה מביבי.
כלומר, הוא סמרטוט רצפה רקוב ונאלח, חסר ערכים שבגד במצביעיו וחושב מהזין, חסר חוליות – אבל הוא בהחלט לא ביבי.
הוא אידיוט שימושי שהגיח משום מקום ויחזור לשום מקום, אדם שהרומנים שלו מנהלים אותו, אבל לפחות הוא אידיוט שמנסה לעשות את הדבר הנכון, למען טובת הכלל.
הביב מאז ומתמיד חותר בנחישות לעשות את הדבר הלא נכון – למען עצמו בלבד.

Jonathan
Editor
18/07/2020 8:48:44
Reply to  Jonathan

אתה יודע מתי הבנתי שטראמפ הולך לקחת? קלינטון עמדה על הבמה בסיכום הקמפיין עם מלא סלבריטאים וטראמם הביא את המשפחה שלו ואמר עליהם "הם מה שיש לי". כנראה שהם באמת כל מה שיש לו כי אף אדם אחר לא רצה להתקרב אליו, אבל משפחה זה מה שיש לכולנו ורוב האנשים יודעים שסלבריטאים זה נחמד אבל לא ייפתרו להם את הצרות.
הוא זבל והיה לי ברור שהוא זבל. והיה לי ברטר שהוא משקר ולא באמת יעשה שום דבר בשביל מישהו, אבל בין סיכוי קלוש לזה שהוא יעשה משהו ל"more of the same" ברור לי למה הבחירה הייתה בטראמפ.
שוב, אם הייתי אמריקאי הייתי מצביע לקלינטון. לפעמים הקבוצה שלך הולכת להפסיד ואתה יודע למה אבל הקבוצה היריבה כל כך נוראית שאתה פשוט נשאר…

Jonathan
Editor
18/07/2020 8:53:15

לא שותף לגבי האופטימיות שלך שמישהו מה"שמאל מרכז" יישנה פה משהו לטובה. פחדנים מידי.

אשך טמיר המקורי
18/07/2020 9:30:07
Reply to  Jonathan

ראה תגובתי ללירון

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
19/07/2020 14:50:24

אשכרה אנחנו מסכימים על משהו.

קלינטון הכי רקובה ולכאורה מושחתת שהיתה אי פעם במחנה הדמוקרטי.
כל השרתי מייל שלה, פיצהגייט וכו'.

מיכאל ירדן
מיכאל ירדן
18/07/2020 12:09:37

אני רק כמה הערות –
.
1. אובמה נלחם יפה מאד בהשתלטות הסינית וגם באירן. ממש הראה להם מה זה. תפס אותם במערומיהם עם כל השקרים שלהם שהעולם אכל ושתק עד שהגיע טראמפ. מעמדה של ארה"ב בעולם עלה והיינו על סף שלום עולמי בתקופת אובמה.
.
2. קלינטון (הנשיא הקודם, לא המועמדת) שיקר לאומה האמריקאית במצח נחושה מול מצלמות ואמר שלא עשה דברים שעשה ועוד איך עשה. חוצמזה הוא היה הבסטי של ג'פרי אפשטיין האנס הפדופיל שגבה אלפי אם לא עשרות אלפים של קורבנות בנפש, וגם על זה שיקר ואמר שבחיים לא ביקר באי האונס של ג'פרי למרות שיש מספר אנשים שנשבעים שראו אותו שם. לך תקרא קצת על הקרנות של הקלינטונים ועל העסקים שלהם. אני, אישית, מפחד הרבה יותר מרשע וחכם מאשר רשע ואידיוט. לאידיוט אני לפחות מאמין.

הסופר י. פרזי
הסופר י. פרזי
18/07/2020 12:24:13

אובמה? שלום עולמי?? אתה חי בכדור הארץ?? חתן פרס נובל לשלום שעודד ומימן את ההפגנות וגרם לאביב הערבי, להפיכה במצרים, למלחמת האזרחים בסוריה תימן ולוב עם מיליוני הרוגים ועשרות מיליוני פליטים, שגרם למשבר ההגירה החמור ביותר מאז נדידת העמים במאה החמישית, שחתם על הסכם הגרעין האיום עם אירן, מה הקשר בינו לבין שלום?? אותו קשר שיש בין רבין ועראפת לשלום. רק בראש של הזויים משיחיים שהורסים לנו את החיים עם הפנטזיות שלהם

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

אני חושב שהוא כתב את זה בציניות

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
18/07/2020 17:49:45

שששש, למה אתה מגלה לו?

ברוך רובין
ברוך רובין
18/07/2020 14:51:24

אני לא יודע מאיפה הוא המציא את השטויות האלה, אובמה אחד הנשיאים הגרועים שהיה לנו מאז ומעולם אפס קשר לשלום, ובעיקר פחד וליקק לכולם במיוחד לסינים

מיכאל ירדן
מיכאל ירדן
18/07/2020 17:34:27

זה היה בציניות… אובמה היה נשיא נוראי בעיקר לעולם אבל גם לארה״ב.

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
19/07/2020 19:55:40

חחחחחחחחחחח טוב אתה

אובמה נתן להם את הסכם הגרעין הגרוע מאוד מאוד.

Eddie
Eddie
18/07/2020 6:45:50

המחלה הזו קשה, הפכפכה ומרגיזה, אבל מה הכי טוב לעשות, לא ברור, בישראל למשל מאמצים את כל ההצעות (חובת מסיכה, ריחוק ומניעת התקהלויות, ובנוסף יש פה התערבות מדינה רצינית וסגירה של ענפים שלמים) ועדיין התמונה מאוד דומה למה שקורה בארה"ב, ז"א עליה ברורה ומתמדת במספר החולים החדשים, עם עליה קלה, לא ברורה בכלל, במקרי המוות והמקרים הקשים (אתמול בארה"ב מתו כ-900 איש שזה מה שקרה גם בימים שלפני כן וזה שקול לעשרים ושניים מתים בארץ), ההבדלים לא גדולים ובארץ ממש הורסים את הכלכלה, עסקים ואנשים נופלים ולא יקומו… יכולים להיות הרבה הסברים למה שקורה, שהוירוס נחלש, שמראש לא ידענו מה מספר הנדבקים והמחלה שונה ממה שחשבנו, או שההתפרצות הגדולה במספר המתים והמונשמים ממש לפנינו ואוטוטו הולכת לקרות, אם זה יקרה, אז אין ספק שעדיף לנקוט זהירות, אבל אם לא, שזה המצב כרגע, לא ברור אם הגישה המקלה (כמו של טראמפ), או הגישה היותר זהירה (כמו שאתה מציע ושבה נוקטים בארץ ) איזו מהן עדיפה, כי התוצאות כרגע די דומות

Eddie
Eddie
18/07/2020 9:13:55
Reply to  מנחם לס

יש המון מדינות בעולם שכמו שאמרת על סינגפור וקוריאה, הקורונה שם בירידה, למעשה בכל אירופה כמעט זה כך, יש גם מדינות שאין כמעט, איך בעזה למשל יש מעט מאוד קורונה? אבל מה שמעניין זה שבמדינות שהקורונה בעליה רצינית, כמו ישראל וארה"ב, זה מתבטא במספר חולים, וכמעט ולא במתים ובמונשמים, וזה כבר לא מעט זמן כך, חודש וחצי, נראה מה יהיה… אני לא מצדיק חלילה את טראמפ ולא מחזיק ממנו בכלל, מה שאני אומר זה שאני לא בטוח שאם היו נוקטים בצעדים (שנראים הגיוניים) מסיכות, ריחוק ומניעת התקהלות התמונה היתה שונה, אין לי ספק שיש הרבה דברים במחלה הזו שנדע רק אח"כ…

דה שוט
דה שוט
18/07/2020 9:22:55
Reply to  Eddie

+ 1

Cooks
Cooks
18/07/2020 6:51:44

אני עקרונית מסכים עם הקביעות לגבי טראמפ, אבל חושב שבלי קשר, מערכת הבריאות האמריקאית והאופן בו הפערים החברתיים הועמקו בארבעת העשורים האחרונים מתגלים כאן במערומיהם. וזה לא על טראמפ. כלומר, הוא ממשיך באותו כיוון כבר ארבע שנים, אבל הוא בחזקת רוכב על כתפי קודמיו. כל הזרמים הליברטריאנים ועמוקי הקפיטליזם ועצירת כל מוביליות חברתית, יש חלקים רבים במעצמה הזו שמנוהלים כמו מדינת עולם שלישי וזה מתפוצץ עכשיו. גם המתח התמידי בין ממשל פדרלי למקומי תמיד קיים ועכשיו מודגש

גיא הירוק
Admin
18/07/2020 6:55:13

הרבה בריאות, מנחם.
.
מטורף. מה שמתרחש בארה"ב, מה שמתרחש בישראל. אני לא זוכר מתי היה חוסר אמון גדול כל כך בין הנהגות לבין האזרחים.
.
למי שמעוניינים לראות איך מתנהלת הנהגה שפויה, כזו שלא מתביישת לנקוט בצעדים מרחיקי לכת כשצריך, אבל עושה זאת תמיד תוך שקיפות מלאה,
שיתבונן במתרחש בגרמניה. מחולל ההדבקה המרכזי כאשר המגיפה התחילה, היה הגבולות הפתוחים. אין מדינה אירופאית שקולטת תנועה ערה יותר דרך גבולותיה מאשר גרמניה. ועדיין, הם השתלטו מהר יחסית על המשבר, ובצעדים תקיפים (כולל סגר) כיבו את השרפה.
.
מה שהם עשו זה מצד אחד להחיל הגבלות נוקשות. מצד שני לשמר את אמון הציבור בעזרת תמהיל של שקיפות מלאה, ותמריצים כלכליים שמטרתם לשמור על ציבור העובדים, ולהעניק למעסיקים גב כלכלי ואופק עסקי הגיוני ובר השגה. התוצאה היא שכיום בגרמניה יש הרבה פחות נדבקים חדשים, ופחות מקרי מוות כתוצאה מהמחלה, וזה למרות שגם שם פתחו מחדש את המשק.
.
התפרצויות חדשות הם בולמים בעזרת סגרים נקודתיים נוקשים. זה עובד. קודם כל, זה מונע את המשך ההדבקות. חשוב יותר, היות והעובדים והמעסיקים יודעים שיש להם גב כלכלי, יש הרבה פחות תסיסה והתמרמרות בעקבות סגרים אלו.
.
מסכות?
גם שם יש חובת חבישת מסכות. אבל אחת הגיונית. לחבוש מסכה במקומות סגורים (חנויות, לדוגמה) ובעת שימוש בתחבורה ציבורית. בחוף הים? ברחוב? אז אין חובת חבישת מסכה.
.
התוצאות מדברות בעד עצמן.
.
עכשיו, אם רק היה מי שייקח דוגמה וילמד מאיך מנהלים משבר…

trusttheprocess
trusttheprocess
18/07/2020 6:58:22

אתה יודע, הגרמנים מאד טובים לעשות מה שהמנהיגים שלהם אומרים להם לטוב (במקרה הזה) ולרע(במקרה אחר…)

ברוך רובין
ברוך רובין
18/07/2020 7:39:23

אני מסכים עם טראסט, לא הציבור הישראלי ולא האמריקאי ממושמע כמו הגרמניים , הסינגפורים…

ברוך רובין
ברוך רובין
18/07/2020 7:43:00

ואין ספק שהנהגה שלהם מתנהלת בצורה יותר טובה משל מה שהולך בישראל/אמריקה

אשך טמיר המקורי
18/07/2020 8:26:40

הבעיה זה לא בעם אלא בהנהגה.
גם בישראל וגם בארה"ב העסק נוהל ממניעים לא ענייניים, בשליפות, בצורה לא מקצועית כשלא טובת הציבור לנגד העיניים אלא גורמים אישיים / השרדותיים פוליטיים / משפטיים וכאלה…

אשך טמיר המקורי
18/07/2020 8:28:17
Reply to  מנחם לס

לא קשור לעם. הכל נוהל פה בשליפות ומתוך גחמות ולחצים פוליטיים ואישיים.
היה המון מה לעשות בצורה מקצועית.
יש פה מחדל יותר גדול מיום כיפור ו-ועדת אגרנט.

לירון
לירון
18/07/2020 8:49:01

הבעיה גם בארה"ב וגם בארץ שהאלטרנטיבות לא פחות גרועות. גנץ עלה נידף ברוח ואף אחד במרכז שמאל לא מציג אלטרנטיבה שאפשר ללכת אחריה ובליכוד, יש דווקא לא מעט אנשים טובים, אלא שביבי לא מאפשר לאף אחד להרים את הראש ויש מספיק גרופי שלו שמסוונרים ולא מוכנים לראות את הטעויות שלו. אני מרכז שמאל והייתי מוכן להצביע ליכוד עם ביבי היה מוחלף (יחד עם פמליית המלככי פינכה מסביבו) באחד מהחלופות הנורמליות שהוא מדכא ומרחיק מקבלת החלטות

אשך טמיר המקורי
18/07/2020 9:29:42
Reply to  לירון

ברור שהאלטרנטיבות פחות גרועות.
ביבי זה אנומליה כמו טראמפ – מנהיג דמגוג מסוכן מהסוג של מוסוליני, היטלר וכו', שילוב של יעני "כריזמה" (למפגרים בלבד) ומחלת נפש.
גנץ חיסל את עצמו – הוא לא רלוונטי יותר.
בתור מצביע שמאל קלאסי – תמיד הייתי מיכן להצביע עבור בוגי. איש ערכי, מוסרי וישר כמו סרגל. בלי קשר לאידאולוגיה הימנית שלו.
את לפיד תמיד שנאתי, אבל הוא הוכיח ביצים לאחרונה ושהוא בכיוון הנכון.
אני מצפה שיקום שמאל חדש במערכת הבחירות הבאה מן ההריסות של הישן, הרקוב, אחרי ניקוי האורוות.
עם אנשים כמו סתיו שפיר ויאיר גולן ובשיתוף החברה הערבית.

אור
אור
18/07/2020 12:17:02

לגבי הפסקה האחרונה שלך.. איך אתה מצפה למשהו שפשוט לא קורה? חבל ששוב תתאכזב

asaf
18/07/2020 7:54:36

תודה מנחם. קודם כל בריאות לכל המשפחה . גיא הנק' של השקיפות שהעלת היא קריטית. ברוך הציבור בישראל עבר כאן סגר שהוא היה ממושמע בו כמו שלא היה מעולם הבעיה שבזמן הזה אף אחד לא בנה בהנהגה תוכנית יציאה מסודרת , ברורה ושקופה לציבור . לא סתם מנסים להחביא מהציבור את הפרוטוקולים של הדיונים סביב הנושא.

ברוך רובין
ברוך רובין
18/07/2020 8:02:34
Reply to  asaf

אני מסכים איתך לגבי החלק של ההנהגה עם זאת חולק עלייך לגבי המשמעת הגעתי לישראל בדיוק שהתחיל הסגר הראשוני ושנתחיל הבלגן בניו יורק (אמצע אפריל), אפס משמעת הייתה בתל אביב ואת זה אני ראיתי בעיניים שלי , אני גם זוכר בהתחלה את הביקורת שהייתה על הציבור החרדי

מיכאל ירדן
מיכאל ירדן
18/07/2020 12:17:29

אבל מה לעשות ברוך שמוקדי ההדבקה הם בני ברק ובית"ר עילית? יש על זה נתונים.
העיקר סוגרים את חופי הים אבל בישיבות לא יגעו..

הסופר י. פרזי
הסופר י. פרזי
18/07/2020 12:42:11

בישראל מספר המתים לנפש נמוך בהרבה מגרמניה, ברמה של כמה סדרי גודל, בפיליפינים עוד יותר נמוך. בבלגיה לעומת זאת-יש חובת חבישת מסיכה ושיעור המתים מרקיע שחקים ארבה מעבר לארה'ב. מה זה אומר? שהפיליפינים מנהלים את המשבר בצורה המיטבית ובלגיה על הפנים?
ומה לגבי הכלכלה? זאת לא חכמה גדולה לסגור את המדינה. את ההשלכות ההרסניות של הסגר הנוראי הזה נחווה במשך שנים. מי יודע מה נכון ומה לא? אף אחד.

גיא הירוק
Admin
18/07/2020 13:21:55

מי דיבר על לסגור את המדינה?
.
מה שאני כותב, פעם אחר פעם, זה פשוט –
מסכה, ריחוק סביר, היגיינה. לא מסובך, פוגע הרבה פחות במשק, ויכול רק לעזור במניעת ההפצה.
זו לא איזו תאוריה מונפצת –
משתמשים במסיכות למניעת הפצת רסס העלול להעביר מחלות כבר עשרות שנים.
כל מי שמנסה לטעון שמסכות מיותרות בגלל שלא מוכח שהן מגנות נגד הדבקה, טוען טיעון שהוא לא יותר מדמגוגיה זולה.
ברור שהמסכה לא מגנה על מי שחובש אותה. למעשה, עובדתית היא מגדילה את הסיכוי של חובש המסכה להידבק. אבל אם כולם חובשים מסכה, אז הסיכוי להדבקה יורד פלאים.
יש אינספור מחקרים שמלמדים בדיוק את זה.
זה בכלל לא קשור לקורונה,
זה קשור לדרך בה נגיפים מהזן הדומה (שפעת, לדוגמה) מדבקים.
.
הכל הנוגע לבלגיה/פילפינים/ארה"ב.
למה זה רלוונטי?
ברור שיש הרבה שאנחנו לא יודעים.
מה שאנחנו כן יודעים, זה שהקורונה אמתית. דרך נכונה, יעילה, זולה, ובעלת מינימום השפעה על הכלכלה, למנוע הדבקה היא –
.
(שוב, בפעם האלף)
תחבשו מסכה כאשר אתם במרחב הציבורי בדגש על מקומות סגורים/צפופים. שמרו על מרחק סביר (אפשר להמשיך לנהל חיים תקינים עם מעט פחות חיבוקים, נשיקות, ולחיצות ידיים עם אנשים ממעגלים שהם מעבר למעגל המשפחתי המצומצם). שמרו על היגיינה (ירדת מהאוטובוס? בהזדמנות הראשונה תשטוף היטב ידיים. מפתיע כמה צעד מינורי שכזה מצמצם משמעותית הדבקות).

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
18/07/2020 13:53:26

ימי הפיגועים של אוסלו?

Yaron972
Yaron972
18/07/2020 7:20:31

קח מנחם, קצת מספרים על טקסס, שתבין מה זו הקורונה באמת

https://twitter.com/andrewbostom/status/1283404442088484864?s=21

trusttheprocess
trusttheprocess
18/07/2020 7:41:15
Reply to  Yaron972

כמובן שהמידע בלינק הזה לא נכון ולא קשור למציאות

הנה הלינק של ה CDC

https://www.cdc.gov/nchs/pressroom/sosmap/flu_pneumonia_mortality/flu_pneumonia.htm

מיכאל ירדן
מיכאל ירדן
18/07/2020 12:20:03

+1
thanks for the fact check

גיא הירוק
Admin
18/07/2020 8:01:14
Reply to  Yaron972

הבעיה בהצגה חלקית של נתונים, היא, ובכן, שזה לא פעם מלמד יותר על האג'נדה שמאחורי הנתון מאשר על עובדה כזו או אחרת.
.
קורונה + שפעת + דלקת ריאות + סיבוכים מכל אחת מהמחלות הנ"ל בשנת 2020:
.
https://www.cdc.gov/nchs/nvss/vsrr/covid19/index.htm
.
עכשיו, אלו הנתונים של השנים שלפני הקורונה:
.
https://www.statista.com/statistics/184574/deaths-by-influenza-and-pneumonia-in-the-us-since-1950/
.
לא מסובך לגלות שלמרות שהשנה עדיין רחוקה מסיום, המספר שבעשורים האחרונים ירד מ-20 ל-15 (פחות או יותר) נפטרים ל-100,000 תושבים, קפץ השנה ל-64 נפטרים לכל 100,000 תושבים. אנחנו רק ביולי.
.
בכוונה, חיברתי את נתוני השפעת + דלקות הריאות + קורונה + סיבוכים, על מנת לנטרל את הטענה שמדובר בספירה "כוזבת".
נתון של 14 נפטרים לכל 100,000 תושבים בארה"ב קפץ ל-64 נפטרים לכל 100,000 תושבים. זה לא איזה פער זניח שאפשר לייחס לצורת ספירה כזו או אחרת. זה לא נתון המדבר על גידול של אחוזים בודדים, או אפילו של עשרות אחוזים. אנחנו מדברים על קפיצה של 400%!!! (ועדיין סופרים. וזה למרות סגר שהטילו בחלקים מסוימים בארה"ב, סגר שלא מטילים בעונות שפעת "רגילות").

NFS
NFS
18/07/2020 8:32:10

מנחם, לא מדובר בחולים ("מספר החולים החדשים בארה"ב היום הוא שיא חדש של 79,000+") אלא בנשאים. זה הבדל גדול.
בארץ פה סוגרים לנו את הבריכות והים בשיא הקיץ, אבל פה מחליטים כל מיני פונקציונרים חסרי היגיון.
אני לא ממש נוקט עמדה לגבי התבהלה מהקורונה כי יש דעות לכאן ולכאן אבל עובדתית בשנים 2015-2019 בחודש יוני בישראל נפטרו יותר אנשים מאשר השנה.

לירון
לירון
18/07/2020 8:54:47
Reply to  NFS

ניתוח חלקי של הנתונים לא מספיק. בשיא הגל הראשון עם הסגר, היתה ירידה גדולה בתאונות דרכים, תאונות עבודה ועוד בגלל הסגר. תשווה רק מוות מסיבות רפואיות ותראה שהנתונים שונים לגמרי. לא רק זה, הנתונים ההיסטוריים כוללים שנה שלמה או שנתיים. בא נראה מה יהיה עד סוף השנה שלא לדבר על 2020-2021. ודבר נוסף, לא רק מספרי המתים חשובים אלא השפעות לטווח ארוך על מחלימים מקורונה, נושא שעדיין במחקר

NFS
NFS
18/07/2020 9:12:06
Reply to  לירון

לכן ההשוואה היא בין נפטרי חודש יוני (אין סגר) 2020 < נפטרי חודש יוני 2015-2019

גיא הירוק
Admin
18/07/2020 8:58:36
Reply to  NFS

פונקציונרים חסרי היגיון. נשמע נכון למדי. אני הייתי מוסיף גם "חסרי כיוון, עמדה ברורה, מדיניות ברת הסברה, ורמז או שמץ של שקיפות".
.
לגבי הנתונים –
צודק. פחות נפטרים ביוני מאשר בשנים הקודמות.
אותו הדבר נכון גם לחודשים מרץ, פברואר, וינואר. אפריל? באפריל היו יותר נפטרים.
עכשיו, מה השתנה הלילה הזה (באפריל "חגגנו" פסח, לא?…) מכל הלילות?
נתוני חודש יוני מושפעים מהמדיניות בתקופה שקדמה. תתבונן על גרף התמותה בחודש יולי, ותגלה טיפוס מדאיג שמזכיר את שהתרחש באפריל.
יולי, בקצב הנוכחי, שוב יהיה חודש בו התמותה השנה עולה על זו של השנה שעברה (בדומה לאפריל, ובשונה משאר החודשים).
.
אין באמור תמיכה כלשהי בסגר ששוב יוטל. אישית, אני מסכים עם הדעה שסגר נוסף יהיה הרסני למשק הישראלי.
.
מה שאני כן אומר זה שבמקום לסמוך על הנהגה לא מתפקדת,
אם כל אחד ייקח על עצמו מעט אחריות אישית, ויבחר בדרך של סולידריות חברתית (מושג שההנהגה שלנו לא מסוגלת להבין או לזהות),
אז אולי נצליח –
א. לשמור על עצמינו ועל חברינו.
ב. למנוע המשך התעמרות מצד המחזיקים בהגה השלטון.

NFS
NFS
18/07/2020 9:21:56

ושוב חוזרים לאותה נקודת מוצא מאוסה-
יש פה אדם אחד במדינה המרכז הכל תחת ידיו. כשיוצא טוב? הקרדיט אליו. כשיוצא רע? האשמה באחר מאלף ואחת סיבות.

דה שוט
דה שוט
18/07/2020 10:55:16

גיא – למה אתה לא מספר שבאפריל מתו 60 יותר מתוך 3900 ושבשאר החודשים במצטבר מתו כ-2000 פחות?

גיא הירוק
Admin
18/07/2020 11:11:49
Reply to  דה שוט

אתה באמת לא שם לב שאתה מחזק את מה שאני אומר?
בינואר, פברואר, מרץ, ומאי, נפטרו השנה הרבה פחות. באפריל נפטרו יותר.
עכשיו קח את הנתונים, תציב אותם על גרף, ותבדוק את המגמות. זה לא באמת מסובך לזהות שבאפריל (ועוד רגע, גם ביולי), ישנה חריגה משמעותית. מהיכן מגיעה החריגה הזו, דה שוט? באפריל יש יותר נפטרים אחרי שברבעון הראשון של השנה היו הרבה פחות בצורה עקבית?
.
יתר מכך, תקיש בגוגל "covid 10 death israrl". גוגל ישר יראה לך את העקומה העוקבת אחר מספר הנפטרים מקורונה בארץ מאז פרוץ המגפה. זה לא באמת מסובך לזהות שישנה הלימה גבוהה מאוד, עד כמעט מלאה, בין הזינוק בגרף הקודם (שכלל לא ספר קורונה כמקרה ספציפי), לבין העקומות בגרף שגוגל מציג.
.
עכשיו לשאלתך –
כבר כתבתי את המספרים, במלואם, בתגובה קודמת בפוסט אחר. אחרי כמה זמן זה נהיה מעייף לנסות ולהפריך תאוריות קונספירציה הנשענות על נתונים חלקיים בכל פעם מחדש, ואשר מתעלמות מהתמונה המתקבלת מכלל הנתונים.
.
כבר כתבתי זאת לא פעם –
אני לא טוען בעד או נגד החלטות כאלו ואחרות של הדרג הפוליטי. זה דיון שבשלב זה לא לוקח אותנו לשום מקום.
מה שאני טוען זה פשוט מאוד –
אחריות אישית. סולידריות.
יש קורונה. עד כמה היא פוגעת, זה דיון ארוך ואפילו אולי מעניין, אבל לא מהותי. מה שמהותי זה שאם אנחנו כחברה לא נתעשת, אנחנו גוזרים על עצמנו נכות כלכלית ארוכה וכואבת. אנחנו גם גוזרים על סביבתנו חולי ומוות מיותרים (וזה מבלי להיכנס לשאלה "כמה?").
.
זה באמת כל כך מסובך לחבוש מסכה בחללים סגורים, ובנקודות מפגש עם זרים? זה באמת מסובך לשמור על מינימום ריחוק ועל היגיינה אישית?
אם היו תושבי המדינה עושים צעדים באמת לא מסובכים אלו, אז לא יהיה ל-"קברניטי" המדינה את התירוץ לפעול בשרירותיות מזעזעת כפי שהם פועלים.
אם תושבי ישראל היו במודע, לרגע, בוחרים להסתכל מילימטר מעבר לאינטרס האגואיסטי האישי של כל אחד, ומאמצים מינימום של סולידריות חברתית,
אז הדיון הזה אולי לא היה מתקיים כרגע,
והיינו חוזרים לדון בכדורסל.
.
(אין באמור לפטור את אותם "קברניטים" מאחריות או אשמה, למרות ניסיונם להתנער מכזו. יש באמור קריאה לקחת כל אחד קצת אחריות על מעשיו)

דה שוט
דה שוט
18/07/2020 12:03:16

גיא איש יקר – אני מעריך מאוד את החכמה שלך ואת המוסר שלך – באמת.
הבעיה היא שאנחנו מדברים בשתי שפות שונות. אנחנו מסובבים את אותם הנתונים, כל אחד בדרכו.
1. אתה צודק, אפשר לראות את החריגה באפריל "לטובת" הטיעון שלך. אבל אפשר גם לומר שזה היה החודש העיקרי של הסגר. הלא כן? אז למה מתו יותר? עכשיו תגיד לי שבועיים דגירה וכו', אין באמת הוכחות מדעיות לכך.
2. אתה מבקש "רק" מסיכות וריחוק וסולידריות. אבל בשביל אנשים כמוני – שלא מאמינים בזה – זאת כפייה אלימה. אם אעשה מה שאנימאמין בו – אקבל קנס! כאן בדיוק הפער בינינו. אני שם מסיכה ליד זרים כדי לא להפחיד אותם, אבל אני בטוח באלף אחוז שאני לא מסוכן להם, למעט אם הם קשישים או חולים – אז למה אני צריך לשים על עצמי מסיכה שחונקת אותי ומרעילה אותי? כי אתה החלטת שזאת סולידריות?
3. לגבי הגיינה אישית – כשמה כן היא -אישית. כל אחד שישמור על עצמו איך שהוא רוצה. אתה לא רואה את הסכנה כאן? את המידרון המאוד תלול אל 1984, שיחדש ומשטרת המחשבות? צריך להיות מאוד תמים כדי לא לראות את זה. זאת לא קונספירציה – שוב אתה מתעקש להכניס את המילה הזאת לדיון – זה שיח, זאת מערכת מורכבת שניזונה מהרבה מאוד גורמים – והרבה הרבה מאוד טימטום.
4. אבל האזרחים לא מטומטמים כמו שחושבים, הם כבר מזמן לא קונים את כל השטויות שמטיחים בהם בתקשורת או מכיוון הבדיחה הזאת שקוראים לה ממשלת ישראל ופקידיה. הם אפילו הפסיקו להקשיב לרופאים (וזה כבר מסוכן), הם איבדו לחלוטין את האמון בכל מה שיש לו צורה של הגמוניה. הם הולכים לים, יושבים במסעדות, מתקהלים בסתר בכל הזדמנות ולא חובשים מסיכות. חכמת ההמונים – ומה יש לממשלה להציע? כוח, איומים, הפחדה ואלימות – נגד אזרחיה.
5. לסיכום גיא יקר – "אני לא טוען בעד או נגד החלטות כאלה ואחרות של הדרג הפוליטי" – קח צד חבריקו – תפסיק לשבת על הגדר.

גיא הירוק
Admin
18/07/2020 13:11:07
Reply to  דה שוט

דה שוט,
אם יש משהו שמעלם לא התביישתי לעשות, זה "לקחת צד".
מהרגע הראשון, וזה היות ואני חשוף למידע ממקור ראשון על המחלה, על התוצאות האמפיריות של הדבקות/בדיקות/התפשטות/נזק המחלה,
אני מתריע שזו מחלה שרק אם שיתוף פעולה של הציבור הרחב, אפשר לצמצם את השפעתה.
הסיבה שכתבתי "לא בעד או נגד", היא בגלל שלטעמי, לצד הדיון הפוליטי (חשוב לשם עצמו), אסור להזניח את האחריות האישית.
.
לגבי טיעון ה-"1984" שלך.
אתה מודע לכך שמי שיש לו בעיית ראייה, מחויב לפי חוק, רחמנה ליצלן, לנהוג עם משקפיים???
כן, למרות שאולי לא מתחשק לו לעשות כך, למרות הפגיעה בחופש הבחירה שלו, הגיע המחוקק למסקנה שטובת הציבור במקרה זה גוברת על זכותו של הפרט לנהל את חייו נטולי משקפיים.
.
ומה תגיד על אותו חוק המונע ממך לצאת מביתך לבוש לא יותר מאשר מה שהטבע העניק לך, שוב, חופשי ומאושר?
האם זו לא פגיעה נחרצת בזכויותיך??.
האם במקרה זה זו לא כפייה אלימה?
לא זאת בלבד שתיקנס, אתה גם עלול להיכלא (באלימות, תלוי היכן יתפסו אותך. לדוגמה, ליד מוסד חינוכי) אם תחליט לממש את זכותך הטבעית להלך לבוש בבגדי המלך החדשים.
.
לענייננו,
מי שצריך לקבוע אם כן /לא לעטות מסכה הם אנשי המקצוע. תפקידם לשקלל את המידע, כפי שהוא ידוע לנו, ולהביא אותו לנציגי הציבור הנבחרים על מנת שאלו ישקלו את המידע הנ"ל למול סוגיות כבדות משקל לא פחות, כגון חופש הפרט, ולקבל את ההחלטות שמטרתן להגן על הציבור.
אם הם, נבחרי הציבור, נכשלו במלאכתם, וקיבלו החלטות המנוגדות לחוק, אז יש את בית המשפט העליון, שחלק מתפקידו זה לכהן כבית המשפט המשפט הגבוה לצדק. אלו ישקלו מחדש את התקנות שתקננו נבחרי הציבור למול החוק הקיים (ובכללו, חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו), ויפסקו האם ההחלטות שנתקבלו יכולות להתקיים למול החוק והתקדימים הקיימים.
.
כאמור, כפי שכבר כתבתי לא פעם, ולא פעמיים,
גם אני סולד מהתנהלות הרשות המבצעת. חוסר השקיפות זועק כסת"ח.
מהרגע הראשון, משרד הבריאות התנהל כאשר בראש מעייניו אך ורק מטרה אחת –
לקבוע מדיניות אשר תצדיק את מצב מערכת הבריאות ערב פרוץ המגיפה. הרי, אם לא צריך בדיקות, אז זה בסדר שמערך הבדיקות בארץ לא קיים. אם לא צריך מסכות, אז זה בסדר שאין מלאי חירום.
כאשר הוסיפו לתמהיל הפקידים מקבלי ההחלטות קצת פוליטיקאים שבראש מעייניהם היה בראש ובראשונה לרצות ציבור פרטני,
וקיבלנו את הסיבה ל-
התפשטות הקורונה בהתחלה.
המוות המיותר בבתי האבות.
והכי חמור, הגל השני שהגיע כאשר לא עשו כלום בזמן אותו הרוויחו ארחי הגל הראשון.
.
הפועל היוצא של כל הנ"ל הוא משבר אמון הרסני בין הרשות המבצעת, לבין הציבור. הן במרחב הבריאותי, והן במרחב הכלכלי.
ועדיין,
כאשר אני מתבונן במצב לאשורו,
וצריך לקבל החלטות על סמך הנתונים + החוק + השאיפה שלא נמשיך ונדרדר –
אז אני
א. כמובן, ממשיך והקפיד שאני, ובני ביתי, נקפיד על ביצוע ההנחיות הבאמת לא מסובכות (ואם כל הכבוד – "חונקת אותי ומרעילה אותי". נו, באמת).
ב. מנסה ככל יכולתי להשפיע על סביבתי לקיים גם הם את אותן הנחיות.
ג. טוב, מה נשאר? מהרשות המבצעת אני לא מצפה לכלום. אולי קצת שכל יחלחל לציבור הרחב, ואלו יבינו שלא נותרה לנו ברירה, אלא לסמוך על עצמינו.
.
שימו מסכה, שמרו על מרחק סביר, שמרו על היגיינה!
זה לא הרבה לבקש, זה לא מחיר גדול לשלם, בעיקר כאשר רואים את המחיר שאנשים משלמים כבר כיום, וישלמו עוד יותר בהמשך, בעקבות אוזלת ידה של הממשלה, וחוסר הסולידריות של הציבור.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
18/07/2020 14:08:44
Reply to  דה שוט

'אבל אני בטוח באלף אחוז שאני לא מסוכן להם, למעט אם הם קשישים או חולים'
איך אתה יכול להיות בטוח שאתה לא מסוכן כלפי אנשים אם אתה לא יכול להיות בטוח שאדם שאתה נמצא לידו נמצא בסיכון מוגבר? הרי אם תפתח את קבוצות האנשים שבסיכון, על חלק לא מבוטל מהם לא ניתן לדעת שהם שייכים לקבוצת סיכון רק על בסיס זה שתראה אותם.

דה שוט
דה שוט
18/07/2020 15:46:31
Reply to  דה שוט

גיא – קראתי בעיון. דבר אחד אני לא מקבל: הגל השני. זה שטויות. זה פועל יוצא של בדיקות.
בגדול – הויכוח בינינו לא ייושב אבל בשורה התחתונה – אני שם מסיכה ושומר על ריחוק והגייינה. כי אני שומר חוק, אז נראה לי שנישאר חלוקים רק בתחום התיאוריה (ובקשר לזה שפיניקס חייבים לתת הכל תמורת כוכב שיבוא לצידו של בוקר היום וכאן ועכשיו, ובלי בנייה לטווח ארוך וכאלה 🙂).
.
ת׳וג(ר): אני בטוח כי זכותי להיות בטוח ולא רק להיות ספקן כל החיים, שזה מגניב וסופיסטיקייטד אבל קצת חלבי.

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor
Reply to  דה שוט

הנה שני אנשים: comment image?fit=scalecomment image?h=533&w=800&q=70&crop_x=center&crop_y=top
ספר נא לי על פי המראה בלבד מי מבין שניהם נחשב אוכלוסיה בסיכון בקורונה (כן, כן. "אין דבר כזה". תשעשע אותי).

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
18/07/2020 17:19:46
Reply to  דה שוט

שוט
מה הקשר לזכויות?
אם יש לי זכות להיות בטוח שכשאני לוחץ על הכפתור האדום הקטן בפינה העליונה ימנית המסך ימשיך לעבוד ואני אוכל להמשיך לצפות ב"משחק כדורסל" שאני צופה בו, אין בבטחון שלי שום משמעות לגבי האם זה אכן יקרה או לא. (זה תלוי באינסופיות יותר באם יש סוללות בשלט או לא)

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
18/07/2020 17:21:29
Reply to  דה שוט

(*בשלט)(הכפתור האדום)

דה שוט
דה שוט
18/07/2020 19:36:55
Reply to  דה שוט

תוג – אל תתפס למילה "זכות", את היכול להחליף עם "אני רוצה" אם בא לך. בגדול – אני לא חושב שאני מסוכן לאף אחד, אבל אני מוכן לכסות את עצמי לטובת קבוצות סיכון.
.
איסלנדי – אני לא כל כך מבין אותך 🙂 שניהם נראים לי סוסונים, אבל לדעתי בתחרות מהשלוש אני לוקח אותם.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
18/07/2020 19:44:41
Reply to  דה שוט

שוט,
הפואנטה שיש הרבה אנשים שהקורונה מסוכנת עבורם ואי אפשר פשוט לראות את זה עליהם

דה שוט
דה שוט
18/07/2020 20:11:05
Reply to  דה שוט

ואת זה אתה אומר על סמך מה בדיוק?

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
18/07/2020 20:18:32
Reply to  דה שוט

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/need-extra-precautions/people-with-medical-conditions.html
תעבור על הרשימה ותספור על כמה ממנה אתה יכול לזהות מישהו שעונה על ההגדרה על בסיס מבט (בינתיים יש כאן שתי דוגמאות שאתה לא ממש צלחת)

דה שוט
דה שוט
18/07/2020 20:46:08
Reply to  דה שוט
thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
18/07/2020 21:10:30
Reply to  דה שוט

וזה קשור לעניין איך בדיוק?

דה שוט
דה שוט
18/07/2020 21:50:38
Reply to  דה שוט

אני נכנע 🤦‍♂️
כמו שאמרתי – אני הולך עם מסיכה רק כדי שלא יפחדו ממני, כי אני בטוח שאני לא מסכן אף אחד. מה זה משנה מה המניעים שלי? באמת נהיה 1984, בחקירה בחדר 101. לא מספיק להגיד ששתיים ועוד שתיים זה חמש. צריך גם להאמין בזה 😬

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor
Reply to  דה שוט

אלוהים אדירים, בעיטה בקבר של מרגרט ת'אצ'ר האיומה שבאדמה –
דה שוט – "מנסה לשכנע"
אחרים – "אתה טועה, הנה סיבות"
דה שוט – "משטרת מחשבות! מדכאים אותי! סיוע הדדי זה אלימות!"
.
טענת שאתה יודע לזהות חולים ולהישמר מהם. מראה לך שזה בלתי אפשרי. זה אפילו לא בהכרח קשור לקורונה, אלא גם לכל נכה וחולה שמבקש לנצל את זכותו מתוקף התו שקיבל לדברים שמגיעים לו (או סתם מבקש סיוע מהסביבה כי באמת קשה לו) ונתקל בחומה בצורה של אנשים שאומרים לו ש"הוא לא נראה חולה".
.
וג'יזס, כמה פעמים אפשר להיכנע ולחזור יומיים אחרי זה לדברר את אותם דברים? ווסטברוק עומד לבד על קשת השלוש ואומר לך שזה מוגזם כבר.

דה שוט
דה שוט
19/07/2020 1:04:44
Reply to  דה שוט

גדול אתה איסלנדי, אהבתי את הסוף, צודק, אני לא מצליח להיכנע. איי וויל בי באק 😎

דה שוט
דה שוט
19/07/2020 1:05:31
Reply to  דה שוט

גדול אתה איסלנדי, אהבתי את הסוף, צודק, אני לא מצליח להיכנע. איי וויל בי באק 😎

דה שוט
דה שוט
19/07/2020 1:07:08
Reply to  דה שוט

גדול אתה איסלנדי, אהבתי את הסוף, צודק, אני לא מצליח להיכנע. איי וויל בי באק 😎

דה שוט
דה שוט
19/07/2020 1:07:51
Reply to  דה שוט

גדול אתה איסלנדי, אהבתי את הסוף, צודק, אני לא מצליח להיכנע. איי וויל בי באק 😎

shadow
shadow
19/07/2020 3:19:45
Reply to  דה שוט

חחחחח דה שוט אתה נכנסת מרצונך לחדר החקירה עם הבוט, מה עוד לא הבנת את הטקטיקה? אני מתפלא עלייך.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

רק בריאות מנחם, לטלי ולכולם.
.
באמריקה כמו באמריקה כל אחד לעצמו, לטוב ולרע, לפחות זה מאפשר לך, ולאחרים, לעשות את הדברים הנכונים אפילו אם הנשיא לא ממליץ על כך. מקווה שיהיו יותר ויותר אנשים שיעשו זאת. גם אם ההנהגה, לא רק בארצות הברית, לא תורמת לפתרון מהיר של הבעיה, זה
עדיין בידיים שלכם.

רן הנרגן
רן הנרגן
18/07/2020 9:37:44

אני אומר כך, כל מי שחושב שקורונה זו סתם מחלה ומגזימים וכו, שיך ללקק חולה קורנה וושיחזור לספר מה שלומו והקרובים לו אחרי שבועיים

אשך טמיר המקורי
18/07/2020 9:41:11

האמת הפשוטה, מתוך פוסט בפייסבוק של רופאה:
.
"פוסט אמיץ במיוחד של רותם ענבר,
רופאה בבית החולים שיבא בתל השומר:
.
שמישהו יגיד את זה כבר.
.
איפה הילד שיצעק שהמלך הוא ערום?
אני יושבת בשקט, בסבלנות, כבר כמה חודשים, ומתבשלת ברצון לצעוק את מה שאני חושבת לעולם.
.
בהתחלה, נכון, זה היה מפחיד. מדאיג. לא ידוע. התמונות מחול היו קשות לצפיה. אבל אז הקורונה הגיעה לכאן, ומאז אני צובטת את עצמי כל יום, ושואלת את עצמי האם העולם לגמרי השתגע, והאם אני היחידה שאשכרה לא מבינה מה הולך פה.
.
אכן, מגיפה קטלנית משתוללת בחוץ, אבל לא קוראים לה קורונה. זו מגיפה של טמטום, של פחדנות, של רמיסת זכויות האזרח, של רמיסת העצמאים, של הרס הכלכלה, הרס הלמידה של הדור הצעיר, של זריעת פחד דיכאון וחרדה, אובדן פרנסה ואובדן שפיות. וממש מעבר לפינה, אובדן צלם אנוש וכבוד עצמי.
.
איפה הם המתים המתגלגלים ברחובות? איפה הגופות? נכון להיום יש 50 ומשהו מונשמים- בכל מדינת ישראל- וזה בשיא ה׳השתוללות׳ של המחלה.
.
חולים קשה- ובואו, היום (כמה נוח) זה כל אחד עם סטורציה מתחת 93, ומשקפי חמצן- יש 200. במדינה כולה. אנחנו רחוקים שנות אור מתחזיות האימה, רחוקים שנות אור מאי ספיקת המערכת והיכולת לטפל!!
.
עד כה אובחנו בישראל 40000 נשאים/ חולים- בהנחה שגילינו שליש, או פחות, יש אולי 150000. ומתוכם 380 מתים, ולא שאני חלילה מזלזלת, אבל חלקם הגדול היו בעלי תוחלת חיים קצרה ביותר. לכל מי שגסס מסרטן או אי ספיקת לב ועל הדרך נדבק בקורונה, קראו ׳נפטר מקורונה׳.
.
לזה אתם קוראים מגיפה?
.
ולא שאני מזלזלת בכל מי שמרגיש לא טוב. רק בריאות לכולם. אבל חשוב להבין, שהעניין פה אינו הפרט הבודד! הפרט הבודד יכול להיות גם זה שימות מחיידק טורף, או שפעת (אשר ממיתה פחות או יותר באותם אחוזים), או נשיכת נחש. זה נורא וטראגי ועצוב, אבל האם בשל כך מכניסים מדינה שלמה לסגר? להגבלות לא הגיוניות, מביאים אנשים לפת לחם?!
.
הלא התחלואה האחרת עולה (כן, פעולות אלקטיביות שמבוטלות, ילדים לא מתחסנים ופתאום צצות כלמיני מחלות עלומות, פחד של אנשים מבתי חולים, הזנחה), התחלואה הנפשית בשיאה, הכושר הגופני נפגע ואיתו נחלשת מערכת החיסון, האלימות במשפחות משתוללת, השיעמום של הילדים והנוער גואה, הבדידות של הקשישים, הרווקים, הגרושים- צורבת, העוני בכל פינה, אנשים מאבדים את חייהם וכבודם!!
.
שמישהו שם יתעורר כבר,
.
שמישהו שם יבין שצריך לחיות לצד הנגיף הזה!! נכון- כמו בכל(!!!) מחלה או וירוס או חיידק יש מי שיחלה קשה יותר, ובסופו של דבר מדובר בקמצוץ, שהוא צריך להישמר יותר בתקופה הקרובה.
.
תשחררו כבר את כולם, ותנו לחזור לחיים דווקא עכשיו, דווקא בשיא הקיץ בו אין תחלואות רבות נוספות, דווקא עכשיו כשהמנשמים פנויים והנגיף עושה רושם שאיבד מאלימותו, ועד החורף האוכלוסיה תפתח נוגדנים אשר יגנו, עד החורף, על כולם.
.
הכותבת הינה רופאה אולם מדברת מדם ליבה ודעתה האישית (והמעט מלומדת) בלבד"

אשך טמיר המקורי
18/07/2020 10:24:18

comment image?_nc_cat=111&_nc_sid=110474&_nc_ohc=6Ek0CvSOYi0AX8-aTFE&_nc_ht=scontent.ftlv2-1.fna&_nc_tp=7&oh=59d6ec9ca0d9aab44ea693fa136b55a4&oe=5F38C46D

דה שוט
דה שוט
18/07/2020 10:49:41

+ 100
כל מילה

אור
אור
18/07/2020 12:32:20

רופאה מיילדת כן? צריך להפריד בין הכחשה של חומרת הוירוס (לא מסכים איתכם בכלל) לטיפול הכושל של הממשלה (היה בסדר בהתחלה ועכשיו נהיה פארסה)

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
18/07/2020 17:23:51

מתוך מנטרה של ראש ממשלה

אין כלום כי לא היה כלום….

Yp
Yp
18/07/2020 10:05:16

מנחם , בוקר טוב ושבת שלום .
תחזיקו מעמד , מאחל הרבה בריאות לך ולבני ביתך .
אני מתחייב שאני כותב משהו שלא קשור בספורט באופן חד פעמי בהחלט .
הטיעון המקומם ביותר שאני שומע בחודשים האחרונים הוא שיש קבוצה באוכלוסיה שהחיים שלה שוים פחות מאשר קבוצות אחרות . בשביל הקבוצה הזאת , לא לגיטימי לפגוע ברווחתן של קבוצות אחרות . מה שהכי מקומם , שראשי התנועה להדרת הקשישים והמוחלשים , הם אותם מכוערי נפש , שעד לפני כמה חודשים בכו על "הזקנה במסדרון" .
"רוממות השם בגרונם" וגומר .
הרבה בריאות לכולם

אשך טמיר המקורי
18/07/2020 10:15:17
Reply to  Yp

מה הקשר שווים פחות ומכוערי נפש.
יש דבר כזה שנקרא "טובת הכלל", שמעת על זה פעם?
כשצריך לקבל החלטה כלשהי שתקטין את הנזק הכללי הנמוך האפשרי?
מכיר?
אולי מתחומים אחרים?
במקרה של הקורונה זה להשאיר את המשק פעיל, כדי לא לגמור מדינה שלמה סתם כי הוירוס לא מסוכן באופן כללי לרוב המכריע של אוכלוסייה, ולהגן באופן ספציפי עם הגבלות על אוכלוסיות בסיכון.
.
כשאין קורונה פועלים כדי לקדם ככל האפשר אוכלוסיות מוחלשות (הזקנה במסדרון), כשיש קורונה וכשמתעסקים במשהו כולל זה הפיתרון הטוב ביותר.
"מכוערי נפש"?
כמה PC והתחסדות. זה כיעור נפש.

Yp
Yp
18/07/2020 10:23:09

רק שאבין , אתה "שמאל" ? אתה נשמע לי כמו טראמפ .

אשך טמיר המקורי
18/07/2020 10:25:09
Reply to  Yp

כן, תכיר – שמאל שפוי ולא צבוע ומתחסד, נטול PC. יש דברים כאלה.

NFS
NFS
18/07/2020 11:30:58
Reply to  Yp

אני רואה שמישהו הוריד את הכינוי שנתת לשמאל שמערב את המילים שמאל ונאצי.
תגיד, אתה לא מתבייש?

ברוך רובין
ברוך רובין
18/07/2020 11:19:50

אני עם האשך פה ואני ימים ובן 82, אי אפשר להפיל את הכלכלה , אי אפשר לגמור את כל העולם ,דרך אגב אני מסכים עם הרופאה שציטט בכל מילה ,
המילה נאצי צריכה לצאת מהפה רק לקרוא אותה מעוררת בי רעידות , היינו שומעים על אחינו שנרצחו.

Yp
Yp
18/07/2020 10:20:17

למיטב זכרוני , זו המנטרה המקובלת בכל דיקטטורה פשיסטית .

Berch
18/07/2020 10:27:18

בריאות ואושר לך ולמשפחה
אוהב את המעורבים העצבניים שלך
🙂

Alex Rabino
18/07/2020 10:31:15

אני קורא שאתה שוחה בבריכה כול יום. כאן בישראל משנים כול יומיים את ההנחיות לגבי בריכות. כן מותר או אסור. אין אף נתון בארץ כמה אנשים נדבקו (אם בכלל) בבריכות שחיה. כול הפיאסקו עם המסעדות אתמול היא הדוגמה הכי טובה לחוסר מנהיגות, תכנון או איך שתקראו לזה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Alex Rabino

הכל פוליטי וכולם יודעים את זה. אחוז הנדבקים בבריכות וחדרי כושר קרוב ל0. סוגרים אותם כי אין להם לובי וככסתח.
איפה שיש הכי הרבה הדבקות שזה בבתי כנסת אירועים ומועדונים ומסיבות שם יש לובי ולא סוגרים אלא מחרטטים עם 20 איש וכל מיני שטויות. שלא נדבר על "ההפגנות" ששם בטח הקורונה מופצת בכל הכוח.
טיפש מי שחושב שיש איזשהו תוכנית או שהיה כזה.
הכל כסתח שמבקר המדינה לא ימלא את ה1000 דף המעופשים שלו עליהם.
לכן איש לא מקשיב להם ובצדק אז שלא יעבדו עליכם.
ולמה אנשים צריכים שיגידו להם מה לעשות אין להם מוח משלהם?

גיא הירוק
Admin
18/07/2020 11:35:16

למה אנשים צריכים שיגידו להם מה לעשות.
שאלה טובה.
למה צריך חוק שאוסר לעקוף כאשר יש קו הפרדה רצוף?
למה צריך חוק המחייב לעצור כאשר מגיעים לתמרור עצור?
למה צריך חוק שאוסר לנהוג תחת השפעת אלכוהול או סמים אחרים?
.
התשובה, לצערי, היא שבלא מעט מקרים, לאנשים אולי יש מוח משלהם, אבל הוא מוביל מסקנות מטופשות, כמו "לי זה לא יקרה", רגע לפני שמתניעים את הרכב אחרי לילה אפוף באלכוהול.
אותו חוק?
מטרתו להרתיע טיפשים מסוג זה, היות והמסקנה המתבקשת (לא נוהגים תחת השפעת אלכוהול כי זה מסוכן) לא מחלחלת כהלכה.
.
מה שכן,
חוקים ותקנות יכולים להתקיים לאורך זמן רק אם הם סבירים בעיני הציבור ככלל. בעוד איסור נהיגה תחת השפעת אלכוהול נתפסת בציבור הרחב כחוק נכון, סביר, וצודק,
ההנחיות שמופצות לאחרונה כבר לא נתפסות ככאלו (אחרי שבזמן הגל הראשון הציבור עוד קיבל את ההנחיות בהבנה),
וזה לאור משבר אמון חריף בין הרשות המבצעת לעם.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

לא הסברתי את עצמי טוב. הכוונה הייתה אך ורק לקורונה וכוון לאלו המאשימים את הממשלה שלא מנחה אותם. שיפעילו את התאים במוח ומי שחושש שלא יחכה לביבי או טראמפ או איזה פוליטיקאי שינחה אותו. בהנחה שיש לו הכנה למוח הוא ידע לבד מה לעשות כדי לשמור על עצמו וסביבתו.

דה שוט
דה שוט
18/07/2020 12:07:05

כל מילה חבריקו, כתוב על זה כסת"ח מפברואר. את תפתח את המילון במילה כסת"ח תראה שם תמונה של ברסי.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  דה שוט

ברור מה אכפת לברסי. אם הייתי מנכל משרד הבריאות והמשכורת שלי דופקת בכל מצב אז גם הייתי סוגר הכל כדי שאצא הכי טוב.
נראה אם ברסי או כל פוליטיקאי אחר היה מחליט על סגר שהוא לא מקבל שכר.

golan
golan
19/07/2020 1:48:18

נכון שיש דברים שניתן לעשות לבד, בלי הנחיה- כמו שגיא אמר – תלך עם מסכה ותשמור מרחק והיגיינה – אבל כדי שזה יעבוד כולם צריכים לעשות את זה … ואת זה תשיג רק עם הנחיה ואכיפה.
בפברואר עדיין לא ידעו מה הוירוס עושה – ברסי יכל או לפעול ולהציל או לא לפעול,אבל אז, אם היה מתברר שהקורונה הרבה יותר קטלנית ממה שהיא, לא היה לא מה לעשות נגדה.הבחירה שלו היתה נכונה בעיניי.
עכשיו כבר סיפור אחר, סתם הנהגה גרועה מאוד.

אשך טמיר המקורי
18/07/2020 13:00:30

אתה צודק.
אגב גם מבקר המדינה נפל, עוד שומר סף שהוטמע במאפיה של ביבי, תפקידו כעת לשמור על המבוקרים ולבקר את המבקרים, הצנזור של הביקורת.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מבקר המדינה זה הגוף הכי מיותר בארץ אי פעם. סתם גוזל כספי ציבור. כל שנה מוציא 1000 עמודים עם המובן מאליו שמנגבים איתם כל שנה את התחת. אין לו אחיזה במציאות או יישום כלשהו סתם המלצות ובלה בלה בלה.

אשך טמיר המקורי
18/07/2020 16:00:58

עכשיו כן.
פעם לא היה ככה.
במקור נועד להיות שומר סף משמעותי במדינה עם הליכים תקינים.

thejanitor
thejanitor
18/07/2020 16:33:16

זה כמו להגיד שלהביא מנקה הביתה זה הדבר הכי לא יעיל שיש, כי שניה אחרי שהיא הולכת כולם מחרבנים על הרצפה

MBK
Editor
MBK
18/07/2020 10:34:01

המצב בארה״ב חמור אם ההמון צריך הוראות מהנשיא
גם בישראל אני חושב שלאזרח יש חלק לא מבוטל במצב שיוביל לסגר
אין הקפדה על מסכות
ריחוק חברתי? כשאני שומר על מרחק של 2 מטר בסופר/מסעדה/כניסה לגן ילדים תמיד אבל תמיד יש מי שעוקף אותי כאילו אני לא קיים (וקשה לפספס אותי), כשאני מסביר שאני שומר 2 מטר מהבא אחריי מסתכלים עליי כאילו אני חייזר
מסיבות פיראטיות
חתונות אלטרנטיבות
כל אחד הפך למומחה עולמי בתחום, יש מי שמשווה לשפעת וכל אחד נוטה להציג את הנתון היומי שמשחק לו לידיים
למה לעזעאל צריך להגיע למצב שיש סגר? ומי לא חשב שזה יגיע?
במסעדות שביקרתי יש 0 אחוז שמירה על הכללים, מסיכה שלא מכסה את הפנים ומלצרים עם מסכות על הסנטר שלא להזכיר את כללי הושבה והגיינה יורודה בשירותים(ואני מדבר על מסעדות טובות לא שווארמיות בתחנת דלק)
בשביל למנוע כאוס והאשמה של ההנהגה, חייב כל אזרח לגלות אחריות אישית. הכי קל לבקש כסף ולהאשים את הממשל
הרבה יותר חכם לשמור על הגיינה ועל כללים שאפילו ילד בן 3 מסוגל להבין

Zivke
Zivke
18/07/2020 11:12:07
Reply to  MBK

+1000
הוזמנתי לחתונה תיערך בשבוע הבא ב-4 מתחמים נפרדים של 20 איש כל אחד, ביניהם יעברו החתן והכלה… מה שנקרא, המוח היהודי ממציא לנו פטנטים
גם מעצבן אותי שאומרים שהישראלים בכללי לא ממושמעים. נסו להשאיר תיק בלי השגחה במקום ציבורי בישראל ותראו כמה אנשים מדווחים על חפץ חשוד. למה? כי כל אחד כאן מכיר מישהו שהתפוצץ באוטובוס. בקיצור, כרגע נראה לי שכל עוד לא תהיה עלייה רצינית במספרים הנפטרים המצב רק ימשיך ויתדרדר

IDO
IDO
18/07/2020 10:48:39

ליבי אתכם מנחם. שהילדה תחלים.
הקורונה מתקרבת לכולנו. יש מי שנפגעים מהוירוס. יש נפגעי נפש מהליך הבידוד והפחד. ויש שנפגעים כלכלית.
אצלנו במלבורן יש הסגר 2.0 , אבל הפעם לא ירדה מספר המכוניות בכביש. אנשים הולכים בלי מסכות. והמסםרים לא יורדים. לצעירים נמאס ויש יותר ויותר אנשים שלא רואים את הסכנה. זה מאד מתסכל כי את סגר 1.0 עשינו בצורה מושלמת והבנות את המספרים לאפס (הקורונה התפרצה צמחונות הקורונה במלבורן)

מיכאל ירדן
מיכאל ירדן
18/07/2020 12:30:01
Reply to  IDO

אבל למה זה מתסכל אם אף אחד לא מת? אנשים גם לא רואים את הסכנה של להיכנס לים מאוחר בלילה כי אח"כ הם יכולים לפתח דלקת ריאות (אמא אמרה) אז למה לא סוגרים את כל החופים לרדת ערב?
בצדק נמאס לצעירים. למה צריך סגר על כמות מתים שהיא עדיין בסדר גודל של שפעת? בשום מדינה לא ראינו אסון כמו שהפחידו אותנו. אז למה סגר? למה כל הבלגאן? כי אולי אם לא יהיה סגר אז כן נראה אסון? מסופקני.

IDO
IDO
18/07/2020 13:10:57

זה מדרון חלקלק.
במקומות שהיה חופשי חופשי כמו מילנו וניו יורק. יחס המתים מחלה הוא 1:10, ועדיין אתה מפסיד את התחתונים מהמחלה. מדינות שעשו סגר מהיר פותחים עכשיו את הכלכלה.

מיכאל ירדן
מיכאל ירדן
18/07/2020 17:40:35
Reply to  IDO

הגיל הממוצע של המתים הוא 85 או 82.
.
לא מדויק. אנחנו בישראל עשינו סגר מהיר וקיבלנו דירוגים גבוהים בכל מני רשימות מחמיאות של מלחמה בקורונה. well look at us now.
.
פותחים את הכלכלה ומה? אתה חושב שלא יידבקו שוב? זה וירוס מיקרוסקופי. את התוכים שהשתחררו מהצפארי ועכשיו מציפים את הארץ לא הצלחת למגר אז נראה לך שוירוס תצליח ועוד בלי חיסון? אז נחכה לטיפול\חיסון ומה עד אז? נסתגר בבית? זה לא פתרון.

עגל
עגל
18/07/2020 11:28:10

תודה מנחם, תזהרו ותהיו בריאים. רוב הסיכוי שטלי תצא מזה בקלות (טפו טפו טפו).
כתבתי כבר שהטעות הפטלית של טראמפ הוא שהוא הכחיש את הקורונה במקום לקחת דוגמא מה מאסטר ביבי ולרכב על גל ההפחדה, ואז כשדברים ירגעו לטעון שהוא ניצח את הקורונה.
אני מצטרף לכל מילה שהאשך כתב למעלה, כמה חבל שבכדורסל לפעמים הוא כותב כאלה שטויות
🙂
רק שביבי כזה זחוח ומנותק שבמקום לערב את הצבא ובמקביל להקים תשתית לניתוק שרשרות הדבקה הוא התעסק עם הסיפוח ועם החזרי המס שלו.
יכול להיות שדוקא ״הבגידה״ של גנץ היתה הדבר הכי טוב שקרה – כרגע ישנו יצוב של מערכת המשפט וביבי עם סוג של אזיקים.
מה היה קורה אם גנץ היה מקים ממשלת שמאל מרכז עם הערבים? הרי בשניה שביבי היה באופוזיציה והקומונה היתה מרימה את ראשה המסית והמדיח הזה היה רץ בין כל הצמתים וממריד. הוא היה אומר ״אתם רואים מה קורה שתי דקות שאני לא רוה״מ?!״
בינתיים כראש ממשלה מכהן הוא חזר להסית נגד הפקידים. אותם civil servants מסורים שמצילים אותנו במשך שנים מכיסאות מוסיקליים של פוליטיקאים חסרי כישורים שרק באו להרוס.
אני מזכיר שבתקופת הפיגועים הגדולים ביבי הקים צוות תגובה מהירה של אופנוענים עם שלטים מוכנים מהבית ״רבין בוגד״ ו״רבין רוצח״. ברגע שהיה פיגוע הם היו מגיעים למקום עוד לפני המשטרה ומתחילים להסית את הציבור.
ואחרי שהוצאתי את זה, עדיין צריכים להיות ענייניים ולהילחם הקורונה כאילו אין ביבי ולהילחם בשחיתות של ביבי כאילו אין קורונה. החיבור בין שתי המטרות הוא הרסני.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
18/07/2020 11:50:39

תודה רבה מנחם, תהיו בריאים

דקסטר
דקסטר
18/07/2020 12:03:53

לעניין ארה"ב
כתבתי זאת מספר פעמים ועוד כשהכל התחיל- עם כל העוצמה האמריקאית מדובר באומה הכי פחות ממושמעת בעולם, אחת הבורות שבהן, ואחת שדוגלת בקנאות על זכויותיה ולכן אין שום צ'אנס למדיניות הדומה לגרמניה\אוסטריה ובטח לא סינגפור\קוריאה.
מה שמתאים לד.נ.א האמריקאי זה טיפול סטייל שבדיה.
ואין נכו או לא נכון בטיפול בנגיף הזה אלא יש "איפה הנזק הקטן ביותר". במספרים האדירים של ארה"ב אין שום צ'אנס לעצור כלום.
המספר שצריך להתייחס אליו הוא כמות המתים (למרות שגם שם הנתונים מאוד מעורפלים) ואם ישנם פחות מתים ביחס לכמות הנדבקים- שזה מה שבאמת קורה בארה"ב אז ניתן ללמוד שהנגיף הופך לפחות קטלני.
הוא בכל מקרה לא קטלני אבל כן מדביק (ובכלל יש יחס כמעט ישיר הפוך בין רמת ההדבקה לרמת קטלניות)
.
ישראל כמו ארה"ב גם היא מדינה שלאורך זמן אינה יכולה להתקיים בציות. מה גם שאין אמון בין העם למקבלי ההחלטות.
אפילו בהחלטה האחרונה לגבי המסעדות שאמורה להיות החלטה בדרגת מורכבות מאוד נמוכה הם פישלו.
תחשבו- ישבו טובי המומחים, אסטרטגים, כלכלנים, משפטנים ומי יודע מה עוד וקיבלו החלטה שלא ידעו לצפות את השלכותיה כי היה ברור שלא יהיה ציות מהמסעדנים בהתראה כזו קצרה ואחרי לחץ החליטו לדחות את ההחלטה בכמה ימים.
אז אם בזבזתם ימים ולילות ושעות של תכנון ומחשבה ולא חשבתן על עניינים בסיסיים כמו אלה מה אתם עושים שם בכלל??? תחשבו שכל ההחלטות נוהלו ברמה הזו. בלי שום חשיבה לעומק. רק משליפות מהמותן.
ככל שעובר הזמן הבלוף נחשף ואם יש דבר אחד טוב בקורונה הזאת שהיא הורידה את המסכות מאיך שהרשויות בארץ מתנהלות- הכל בלוף מהתחלה ועד הסוף.
.

IDO
IDO
18/07/2020 13:12:36
Reply to  דקסטר

+1

ברוך רובין
ברוך רובין
18/07/2020 15:27:51
Reply to  דקסטר

דקסטר כל מילה

shadow
shadow
18/07/2020 21:16:16
Reply to  דקסטר

דקסטר למען ההגינות גם תרשום שהבטחת הוכחות על זה שהנגיף מהונדס ושלבת הזוג שלך יש מקורות שמספקים לה את המידע המסווג הזה. מה הולך עם זה?

דקסטר
דקסטר
18/07/2020 23:20:10
Reply to  shadow

אני הבטחתי הוכחות??? אתה לא מסוגל לחבר 1+1?!
אתה באמת חושב שנגיף כזה מדבק ומתעתע המורכב מזנים מעורבבים מגיע ישר מעטלף בלי לעבור הנדסה בדרך?? אתה תמים מאוד.
יש עוד כמה וירוסים מהונדסים גם לנו גם לסין גם לארהב גם לרוסיה… במקרה הטוב מדובר כאן בתקלת מעבדה.

shadow
shadow
19/07/2020 0:08:08
Reply to  דקסטר

אני לא אמרתי שום דבר כזה רק חיכיתי להוכחה שלך שאמרת שתביא או שכבר יש לך.
לפתח השערות כמו שלך אני יכול לבד.

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor
Reply to  דקסטר

לא ידעתי שאתה Creationist. מעניין.

jefffoster10
Editor
18/07/2020 12:08:32

תהיו בריאים מנחם, זה דבר ראשון. זורק שתי הערות הערות שוליים:
1. סינגפור- סינגפור אינה משטר דמוקרטי. המשטר שם הוא אוטוריטורי תחרותי. מה זה אומר? הלכה למעשה, המשטר קונה את זכויותיהם האזרחיות-פוליטיות של התושבים בכסף. איך זה משפיע על הקורונה? משמעת אזרחית במשטר לא דמוקרטי. לכן, כל השוואה לסינגפור שווה לקחת בעירבון מוגבל.
2. גנץ- זורק זווית אחרת להחלטתו להיכנס לממשלה בתנאים שהוסכמו- בכל ההיסטוריה של מדינת ישראל, רק ראש ממשלה אחד בשיטה הקיימת, נבחר לראשות הממשלה כשלא היה ראש ממשלה טרם לכן. אני אסביר- לדוגמה, לוי אשכול התמנה לראשות הממשלה כשהחליף את בן גוריון שפרש ב63', ובבחירות 65' ניצח. היחיד שנבחר בלי שהיה קודם ראש ממשלה- בגין ב-77'. 3 חריגים- נתניהו, ברק, שרון- שנבחרו לראשות הממשלה כשהיו נהוגות בחירות אישיות, מה שבוטל ב2001. ייתכן והתקופה של גנץ כראש ממשלה, אם יגיע לשם, תמצב אותו בעיני הציבור כראש ממשלה לגיטימי לפני הבחירות הבאות.

ניר מועלם
Editor
18/07/2020 14:20:28

מנחם תשמרו על עצמכם, אני מרגיש את העצבים שאתה מרגיש, רק שאתה כלפיי טראמפ ואני כלפיי ביבי והממשלה שלנו(לא מצביע ביבי ולא אצביע ביבי בחיים).
אני לא רוצה לדבר על פוליטיקה כי זה יכול לגרור תגובות שאין לי כוח להגיע אליהן, לכן אתעסק בעיקר והוא הבריאות :
אני חושב שמאוד חשוב להבהיר לעם(שלנו ושלכם) את חשיבות עטיית המסיכה ושהיא עוזרת ומונעת הידבקות ( נכון שזה לא 100% אבל זה עדיף על בלי), ועד כמה חשוב לשמור מרחק וכו', וחבל שאנשים עדיין לא קולטים בשתי המדינות שהמצב כל כך חמור.

dror
dror
18/07/2020 14:39:27

תשמרו על עצמכם מנחם. הרפובליקאים צריכים לעשות חשבון נפש…הטובים שבהם כבר עשו זאת מזמן. מאחל לכם שבנובמבר תיפרדו מהסיוט מהבית הלבן. המנהיגים של ישראל וארהב זו תעודת עניות לשני העמים. מקווה שנחלץ ונתחיל בשיקום בקרוב. ושתתחיל הבועה המצ'וקמקת הזו…אני זקוק להסחת הדעת.

רועי ויינברג
Admin
18/07/2020 17:03:55

רק בריאות, מנחם

גיא הירוק
Admin
18/07/2020 18:17:57
Reply to  מנחם לס

אחוז תמותה שגבוה "רק" פי 5 (במקרה הטוב).

trusttheprocess
trusttheprocess
18/07/2020 18:36:58
Reply to  מנחם לס

אני מסכים איתך בזה , חלק גדול כותבים שזאת מחלה רק לגילאי 80 ומעלה , זאת בעצם מחלה שהורגת רק גילאי 80 ומעלה אבל עדיין לא יודעים מה ההשפעות ארוכות טווח של הנגיף הזה , על הריאות,דרכי הנשימה ועוד.
לאף אחד אין מושג, והביטול של קבוצה באוכלוסיה הוא די מגעיל כי בתכלס רוב האנשים הצעירים חוץ ממשפחה קרובה לא מכירים הרבה אנשים בני 75 ומעלה ולא ממש איכפת להם.
מעניין מה היה קורה אם המחלה הייתה הורגת רק ילדים בני 10 ומטה, אותם אנשים שכותבים פה כמו שמעון ואחרים שיש להם ילדים צעירים וגם בכל העולם היו משתינים במכנסיים כל יום ועושים סגר שאסור להוציא אפילו אצבע מהבית.

דקסטר
דקסטר
18/07/2020 18:55:15

אז היו משאירים את בני ה 10 ומטה בבית וממשיכים לחיות. חוץ מזה לא מכיר וירוס שמשפיע יותר על קטנים מאשר מבוגרים ויש עוד מלא וירוסים באויר שלא בהכרח נותנים עליהם את הדעת אנשים חוטפים אותם וממשיכים בדרכם.
.
הקורונה לא הורגת פי 5 משפעת כי אף אחד לא "הצמיד" סיבת מוות שפעת לחולים ב- מחלות ריאה שונות, מחלות אוטואימוניות, סרטן סכרת וכו.. גם אצלם השפעת החריפה מצב קיים אבל סיבת המוות היתה גורם החולי המרכזי.
כאן בקורונה ואני לא נכנס לקטע קונספרטיבי אלא זאת עובדה מוצקה- ישנה הוראה לרשום סיבת מוות קורונה גם למי שיש מחלת רקע קשה אחרת.
הגורם השלישי הכי גבוה בארץ למוות הוא זיהום בבתי חולים ובסבירות גבוהה מאוד גם זה תרם למוות אצל חולי קורונה אצלנו.
.
380 מתים מתוך 40 אלף מקרים ידועים זה אחוז מאוד מאוד קטן במיוחד כשגיל התמותה הממוצע הוא 82 שהיא זהה לתוחלת החיים בישראל.
.
לא זוכר שמישהו ביטל מגזר אוכלוסיה. אבל המדינה והחיים מעל הכל. זה לא יעזור לשתק מדינה שלמה ולהקריס את הכלכלה אם אין לאן לחזור.
ואם נתייחס לישראל שעברה מלחמות בעבר היא הקריבה ילדים בני 18, 19, 20 בשביל ששאר האנשים במדינה ימשיכו לחיות את חייהם.
יש גם תקופות כאלה.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
18/07/2020 19:37:34
Reply to  דקסטר

מישהו מעוניין לעדכן את דקסטר איך מחשבים את מספר המתים משפעת?

דקסטר
דקסטר
18/07/2020 23:12:28

בוא תחזור אלי אחרי שתלמד הבנת הנקרא.
אין לך מושג איך זה עובד בכלל

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
18/07/2020 23:35:17
Reply to  דקסטר

זה נחמד שאתה חושב שאם תספר שקרים פעם אחר פעם אחר פעם ותמנע מללמוד איך דברים שאתה מדבר עליהם באמת עובדים אז המציאות תשתנה בהתאם וכל השקרים שאתה חוזר עליהם פתאום יהפכו לאמת.
זה פתאטי שאתה חושב שלהלין על הבנת הנקרא שלי של דברים שאתה מפחד לקרוא רלוונטי לאם אתה פולט שקרים או לא.

גיא הירוק
Admin
18/07/2020 19:54:06
Reply to  דקסטר

דקסטר,
מה שאתה כותב זה פשוט לא נכון.
תבדוק את הנתונים.
.
אתה חושב ששיטת הספירה מוטה?
זה לא מסובך.
תשווה בין כמות הנפטרים מכלל מחלות הריאה הנגיפיות + מחלות ריאה סיבתיות (דלקות ריאה, לדוגמה).

דקסטר
דקסטר
18/07/2020 23:11:32

לא גיא.
מה שאתה כותב כאן הוא לא נכון.
אתה לא שם לב למה שאני כותב.
בוא נניח שהיה שנה שעברה אדם שחלה בסכרת וקיבל שפעת והמצב שלו הדרדר.
היה ונפטר סיבת המוות הינה "סכרת" (או סרטן או כל מחלת רקע אחרת)
.
בוירוס הקורונה כל אחד שחולה במחלת רקע ונפטר סיבת המוות היא "קורונה".
גם אם חלה בסרטן 5 שנים ומצבו הדרדר מאוד ותוך כדי נדבק בקורונה- סיבת המוות היא "קורונה".
המספרים מאוד מוטים.
באף מחלה בעולם לא קיים שיש יותר חולים קשים מחולים בינוניים. ואת זה לא רק אני אומר אלא שורה של פרופסורים בארץ.
ואין אף תשובה מהפרופוסרים בצד של הממסד. כבר לא נשארו רופאים כדי להגן על הקורונה. לאט לאט כולם עוברים צד.

שחר אלוני
18/07/2020 19:00:54

החלמה מהירה לכולם מנחם

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

אוף טופיק – בובאן ולוקה באחד על אחד, כולל דריבל של בובאן! תותח.
.
https://www.facebook.com/nba/videos/3652872794729838/

thejanitor
thejanitor
18/07/2020 22:42:57

ענק בובאן

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor

זה ברצינות מרגיש כמו אבא וילד שמשחקים. עוזר גם שבובאן מסייע לו לקפוץ לדאנק.

shadow
shadow
18/07/2020 21:14:50

ורק בסין עסקים כרגיל אין מתים אין חולים במצב "קריטי/קשה", גם אין ממש חדשות משם (מעניין למה), ממש "עצרו" את המגפה
שהעולם ילמד מהסינים איך עוצרים מגיפה.
אני מתפלא שסילבר לא בחר לעשות את הבועה בסין ובמקום זה למרבה האירוניה בחר לעשות אותה בפלורידה. אני חושב שעל המחדל הזה הוא צריך לקחת אחריות ולהתפטר.

גיא א
18/07/2020 21:46:55

רק בריאות מנחם. פעם בתחילת המאה דיברו הרבה על חכמת ההמונים אבל היום ברור יותר מתמיד שזה עידן הטמטום. המטומטמים מכתיבים את הקצב, אוחזים בעמדות מפתח בשלטון, ונשמעים חזק יותר בדיון הציבורי (מימין ומשמאל אגב). זה מאד מצער ואני רק מקווה שהשפיות תחזור לפני שיהיה מאוחר מדי.

אשך טמיר המקורי
18/07/2020 21:54:35
Reply to  גיא א

עד שנתעשת משבר האקלים כבר יחסל אותנו…

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor

בציטוטו של אדם חביב ביותר שבכלל לא נראה כמו רוצח סדרתי: תעשה טיים אאוט לפני שאתה הולך לכיוון הזה. עבורך אני מבקש.

אשך טמיר המקורי
18/07/2020 21:55:15

הזבל השקרן והפסיכופת מ-95':
https://www.youtube.com/watch?v=4azImOdPZXM

דקסטר
דקסטר
18/07/2020 23:15:37

אני באמת חושב שהוא היה נחוץ בתקופה שנבחר אבל הוא כבר 3 שנים לא איתנו.
אם אני צריך להמר … אני אומר שביבי לא יהיה ראש ממשלה ב 2021
כשלחץ מגיע גם משמאל וגם מימין זאת רק שאלה של זמן

אור
אור
18/07/2020 23:41:09

תגידו shadow / דה שוט, לפי ההסברים של לורה אינגרם כל אחד מהם בשרשרת ההדבקה היה צריך לדפוק שיעול על השני בשביל שזה יקרה לא? או שזה המסיכות אשמות?
.
https://sports.yahoo.com/a-lunch-led-to-rams-andrew-whitworth-and-his-family-getting-coronavirus-i-realized-how-contagious-this-really-is-210618586.html

shadow
shadow
19/07/2020 0:41:24
Reply to  אור

מה? לא הבנתי מה אתה רוצה. אתה בכלל צפית בלינק ששמתי או שהנחת הנחות שמתיישבות עם מה שבא לך.
אותי בכלל לא עניין מי היא אמרה היא בסך הכל קריינית. אותי עניין הוידאו של דוקטור פאוצ'י המחקרים וההמלצות של הCDC.
איך הסיפור שהבאת קשור למשהו?
פה מדובר על משפחה וכמו שאתה יודע ברוב המשפחות יש מגע הרבה יותר קרוב מכל אדם שתפגוש במרחב הציבורי.
חוץ מזה באותה מידה, אני יכול להביא לך סיפורים נגדיים על אנשים שעישנו ושחו בבריכה ביחד עם נשאי קורונוה וגם של אנשים מבוגרים מאוד נשאי קורונה שלא הדביקו אף אחד מבני המשפחה שלהם כשטיפלו בהם כמעט 10 ימים לפני שנודע להם שהם נשאים.
בסופו של דבר סיפור אישי כזה או אחר של מישהו לא רלוונטי לתמונה הגדולה זה טוב אולי בשביל למכור עיתונים. מה שמשנה זה מה קורה ברמת המקרו וחישובי עלות תועלת. יש פה אירוע גלובלי שכבר מזמן יצא משליטה וכנראה מעולם לא היה ממש בשליטה ונפגעים יהיו אם תרצה או לא השאלה מה סדר העדיפויות כשבאים להתמודד עם זה.
עצם העובדה שאתה ממשיך עם ההד הומינם הזה היא פשוט מצחיקה וממש מורידה מהאמינות.
מזכיר לי טקטיקות של אנשים אחרים.
לצורך העניין אין לי מושג מי היא לורה אינגרם לא זכור לי ששמעתי עליה לפני שהגעתי לאותו קטע וידאו ואני יכול לסכם את כמות שעות הצפיה שלי בערוץ פוקוס לאולי שעתיים בכל ימי חיי (בדברים שלא קשורים לשידורי ספורט).
.
נ.ב
.
אפילו אתה הבאת מאמר לגבי זה שמסיכות בד לא עוזרות בכלום או שבמינימום אין לנו מושג לגבי היעילות שלהן, כמה אנשים מסתובבים עם המסיכות האלה?

shadow
shadow
19/07/2020 0:42:24
Reply to  shadow

מי היא = מה היא

אור
אור
19/07/2020 1:02:39
Reply to  shadow

דבר ראשון אתה זה שעונה רק על מה שנוח לך, אבל שיהיה. בניגוד לקישור שאני הבאתי שמנסה להסתמך על אמינות מדעית וסטטיסטית ויכול להגיד גם שאין כזו (וביחס למסיכות בד בלבד), ה"בסה"כ מקריינת" היא חלק ממערכת בעלת אינטרסים פוליטיים וחברתיים אז ועוד משנה מה מוצג לך בצורה מגמתית ע"י לקיחת כל פרט תומך והעלמת כל השאר כדי לקבל איזו טענה מנצחת, לא פעם ראשונה שאני רואה את זה ולא עושה עליי רושם. אתה רוצה לקבל את זה? לבריאות. חסרים מקורות אמינים יותר מפוקס ניוז?
.
לגבי הלינק ששלחתי, בוא תסביר לי איך כולם מצליחים להידבק אחד מהשני אם חייבים להשתעל כדי שזה ייצא מהגוף (ועוד אתה כאילו שואל האם בכלל ראיתי את השטויות האלה בלינק שלך). חבל שאני צריך לרשום לך כל דבר במפורש אבל יש הבדל בין הטענה הנ"ל לעומת זה שאחרים לא נדבקו בקרבת חולים, זה בכלל לא סותר

shadow
shadow
19/07/2020 3:14:33
Reply to  אור

אני לא עונה על מה שנוח לי אני עונה למי שנוח לי. בנימה שלך, אם בא לך להתרשם מהדיון שלי עם הבוט החוקר ת'וג ולהסיק מה זה מה אני בוחר, אז שיהיה.
להבנתי כל כלי התקשורת הם פוליטים אז הטענה כלפי פוקס ניוז היא לא רלוונטית. לכולם יש אינטרס ולכן אני משתדל לראות הכל מהכל ולהחליט לבד מה שבא לי. אני לא גרופי של אף אחד ולא חייב לאף אחד כלום, אני גם עצמאי ולא יושב על פייצ'ק של אף אחד שיכול לשחד אותי דרך כסף.
חזרה לקריינית זה שיש דברים מגמתיים בדבריה לא אומר שאני חייב לקחת את כל מה שהיא אומרת כאמת ועניתי לך על זה כבר בהודעה הקודמת, יותר עניין אותי לגבי ההבחנות על יעילות המסיכות ולא על איך שיעול מדביק. אם אתה מספיק חד ואינטליגנט לזהות מגמתיות אז תן קרדיט גם לאחרים שידעו לזהות מה מגמתי שם וגם תמיד יש מצב שאתה טועה.
אני מביא מאיזה מקורות שמתחשק באותו הרגע ואם יהיו מקורות אחרים שיעניין אותי לשתף, אביא גם אותם. בזמנו הבאתי גם מאמנון לוי את פרופסר לויט גם הוא מוטה? או שאולי זה אמנון לוי שעובד אצל הרפובליקאים?
בנוסף הבאתי די בתחילת המגיפה מודלים מתמטים של איך מתפזרת מגיפה מערוץ יוטיוב מאוד מעניין אתה מוזמן לחפש את זה.
מה שבטוח ככל שיעבור הזמן יהיו יותר ויותר מסקנות ואז כבר לא נצטרך להתווכח כי כנראה שיהיו דברים די ברורים, אתה לא חייב להאמין לי אבל כשאני טועה אני בדרך כלל מודה, אז אם תתגלה טעות בדברים שאני מניח כרגע לא תהיה לי בעיה להתמודד עם זה.
.
לגבי הלינק ששלחת, אני לא חייב להסביר לך כלום כי אני לא רופא או חוקר וירוסים וגם אין לי ממש דרך לדעת בדיוק מה הם עשו כדי להידבק. אבל משפחה כמו שרשמתי לך נמצאת במגע הרבה יותר קרוב מאנשים במרחב הציבורי. יחסי מין, חיבוקים נגיעות בפנים, אוכלים מאותם כלים בבית ועוד. חוץ מזה מספיק שיעול אחד של אחד מהם בשביל שכולם ידבקו אם הם שוהים ביחד, לא צריך שכולם שם ישתעלו אחד על השני. השאלה שאתה שואל היא שאלת מליון הדולר ואם כבר היתה תשובה אז כולנו היינו יודעים אותה בודאות, מסתבר שמייטב המוחות בעולם עובדים על העניין הזה. עושה רושם שזה אתה שצריך שירשמו לו כל דבר במפורש ובננו אתה לא חייב אם זה מקשה לך את החיים. תמיד תהייתי לגבי אנשים כמוך שמצד אחד בטוחים שהשאר טועים וצריך לתקן אותם וללמד אותם אבל כשזה אשכרה מצריך מהם להסביר לאחרים זה כבד עליהם, פאסיב אגרסיב טיפוסי.
הטענה לגבי אנשים אחרים שלא נדבקו בקרבת חולים באה בסך הכל להראות שלא ממש ברור עדיין מי נדבק ואיך ועוד איך סותר ולא במעט את הטענה שהוירוס הזה ממממממששששש מדבק. בסך הכל ניסיתי להראות שיש עוד הרבה משתנים לא ידועים גם לך.
כבר רשמתי לא מעט פעמים אני מאמין במדע ולכן מדע משרת אותי לא רק כשנוח לי ולאיפה שהמדע עוד לא הגיע אני נעזר באינטואיציה שלי למרות שאני יודע שהיא לא תמיד כלי אמין.

אור
אור
19/07/2020 1:07:12
Reply to  shadow

דבר ראשון אתה זה שעונה רק על מה שנוח לך, אבל שיהיה. מציע לך בפעם השנייה גם לוותר על הקטע שלך לעבור לפסים אישיים ולזלזל בכל מי שלא מסכים איתך, מר אינטליגנט.
.
בניגוד לקישור שאני הבאתי שמנסה להסתמך על אמינות מדעית וסטטיסטית ויכול להגיד גם שאין כזו (וביחס למסיכות בד בלבד), ה"בסה"כ מקריינת" היא חלק ממערכת בעלת אינטרסים פוליטיים וחברתיים אז ועוד משנה מה מוצג לך בצורה מגמתית ע"י לקיחת כל פרט תומך והעלמת כל השאר כדי לקבל איזו טענה מנצחת, לא פעם ראשונה שאני רואה את זה ולא עושה עליי רושם. אתה רוצה לקבל את זה? לבריאות. חסרים מקורות אמינים יותר מפוקס ניוז?
.
לגבי הלינק ששלחתי, בוא תסביר לי איך כולם מצליחים להידבק אחד מהשני אם חייבים להשתעל כדי שזה ייצא מהגוף (ועוד אתה כאילו שואל האם בכלל ראיתי את השטויות האלה בלינק שלך). חבל שאני צריך לרשום לך כל דבר במפורש אבל יש הבדל בין הטענה הנ"ל לעומת זה שאחרים לא נדבקו בקרבת חולים, זה בכלל לא סותר

דה שוט
דה שוט
19/07/2020 1:46:03

חחח אתה באמת מאמין שהם היו חולים? באירופה משחקות חמש ליגות, שחקנים יורקים לכל עבר, עושים ערימות על הכובשים וראמוס וקאזימרו נכנסו כבר בכולם – אפס חולים! מינוס נידבקים!
החבר שלך מהראמס נדבק בדלקיטיס תיקשורטיטיס הוליוודיזייטיס. תקרא מה ששלחת – כולם היו בסדר. רק האבא המבוגר הרגיש רע, הלך לבית חולים ואז חזר להחלים בבית.
זה שמוכרים את זה – לא אומר שאתה חייב לקנות 🙂